-
شماره ركورد
28502
-
پديد آورنده
زينب رحيمي
-
عنوان
رابطه بين نگارش مدافعي، هويت نويسندگي و تحليل عاطفي در زبان دوم
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1401/06/30
-
استاد راهنما
آقاي دكتر محمد اميني فارساني، آقاي دكتر بهروز مينايي بيدگلي
-
استاد مشاور
آقاي دكتر اسماعيل عبداله زاده
-
دانشكده
زبان هاي خارجي
-
چكيده
عليرغم مطالعات قبلي كه به طور جداگانه اهميت صداي مولف و احساسات را در كيفيت نوشتار استدلالي بررسي ميكردند، هيچ تحقيق قبلي تلاشي براي پرداختن به تأثير جمعي هر دو بر اثربخشي نوشتار استدلالي نكرده است. براي پر كردن اين شكاف، پژوهش حاضر به بررسي نقش بالقوه احساس و صداي مؤلف در كيفيت نوشتار استدلالي در مجموعه مقالات استدلالي دانشجويان ايراني زبان انگليسي زبان انگليسي زبان انگليسي در 314 مقاله استدلالي دانشگاه علم و صنعت ايران پرداخته است. براي اين منظور، ارزيابي كامل هر مقاله از طريق يك فرآيند دو مرحله اي انجام شد. دو ارزياب، مقالات را به طور مستقل ارزيابي كردند، و هم كيفيت استدلالي و هم صداي تأليفي را با روشهاي نوشتاري استدلالي تثبيتشده و روبريكهاي صداي تحليلي بهدست آوردند. سپس، براي سنجش حالات عاطفي پيكره، هر مقاله با استفاده از يك ابزار تجزيه و تحليل احساسات با استفاده از يك رابط كاربر پسند با استفاده از تجزيه و تحليل مبتني بر واژگان، نمرات عاطفي دريافت كرد. بر اين اساس، دادهها در SPSS 27، با انجام تحليل همبستگي و رگرسيون چندگانه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند تا بينشي در مورد اينكه چگونه صداي مؤلف و احساسات بر كيفيت و متقاعدكننده بودن نوشتار استدلالي تأثير ميگذارد، به دست آمد. در نهايت، زبان برنامه نويسي R براي انجام تحليل احساسات مبتني بر واژگان مورد استفاده قرار گرفت و ما را قادر ساخت تصوير بزرگتري از احساسات رايج در مجموعه مقاله با تأثير بعدي بر كيفيت نوشتار استدلالي بدست آوريم. نتايج اين مطالعه نشان ميدهد كه هم صداي نويسنده و هم احساسات با اثربخشي نوشتار استدلالي مرتبط هستند. شايان ذكر است، برخي از ابعاد هر دو، از جمله نحوه ارائه ايده، حضور و وضوح ايده در محتوا، غم، اعتماد، و حضور نويسنده و خواننده به طور قابل توجهي كيفيت نوشتار استدلالي دانشآموزان را پيشبيني ميكند و 28 درصد از تنوع مشاهدهشده را توضيح ميدهد. آخرين اما نه كم اهميت ترين، متداول ترين احساسات غالب در بدنه مثبت، اعتماد و انتظار بود. به طور كلي، اين يافته نشان داد كه استفاده از ابعاد صداي مؤلف و آغشته كردن دستههاي احساسي خاص در مقالات استدلالي EFL، متقاعدسازي و كيفيت نوشتار استدلالي را افزايش ميدهد. اين مطالعه با مفاهيمي براي آموزش نوشتن L2 و راه هاي تحقيقاتي بيشتر در اين زمينه به پايان مي رسد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/04/17
-
عنوان به انگليسي
“Argumentative Writing, Authorial Voice, and Sentiment Analysis in EFL Context: Any Interrelationship?”
-
تاريخ بهره برداري
9/21/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
زينب رحيمي
-
چكيده به لاتين
Despite earlier studies that individually explored the significance of authorial voice and emotion in argumentative writing quality, no previous research has attempted to address the collective impact of both on argumentative writing effectiveness. To bridge this gap, the present study investigated the potential role of emotion and authorial voice in argumentative writing quality in the corpus of EFL Iranian students’ 314 argumentative essays at IUST (Iran University of Science and Technology). To this end, a thorough evaluation of each essay was conducted through a two-step process. Two raters evaluated the essays independently, scoring both argumentative quality and authorial voice by well-established argumentative writing and analytic voice rubrics. Then, to gauge the emotional states of the corpus, each essay received emotional scores, employing a sentiment analysis tool with a user-friendly interface applying lexicon-based analysis. Accordingly, the data were analyzed in SPSS 27, conducting correlation and multiple regression analysis, to gain insight into how authorial voice and emotion affect the quality and persuasiveness of argumentative writing. Ultimately, the R programming language was utilized to carry out lexicon-based sentiment analysis, enabling us to get the bigger picture of emotions prevalent in the essay corpus with subsequent impact on argumentative writing quality. The results of the study suggest that both authorial voice and emotion are associated with argumentative writing effectiveness. Notably, some dimensions of both, including the manner of idea presentation, presence and clarity of ideas in the content, sadness, trust, and writer and reader presence significantly predicted students’ argumentative writing quality, explaining 28% of the variability observed. Last but not least, the most frequent emotions dominant in the corpus were positive, trust, and anticipation. Overall, the finding indicated that employing authorial voice dimensions and imbuing certain emotion categories in EFL argumentative essays proved to enhance the persuasiveness and quality of argumentative writing. The study concludes with implications for L2 writing instruction and further research avenues in this area.
-
كليدواژه هاي فارسي
نگارش مدافعي , هويت نويسندگي , تحليل احساسات
-
كليدواژه هاي لاتين
Argumentative Writing , Authorial Voice , Sentiment Analysis
-
Author
zeinab rahimi
-
SuperVisor
dr. mohammad amini farsani, dr. behrouz minaei bidgoli
-
لينک به اين مدرک :