-
شماره ركورد
28634
-
پديد آورنده
تورج حبيبي
-
عنوان
تاثير هدايت راهبردي اجزاي متن مباحثه اي توسط سازماندهي گرافيكي در دو گروه هدايت شده و هدايت نشده بر روي فصاحت، صحت دستوري، پيچيدگي ساختاري، ساختار مباحثه، كيفيت مباحثه و توسعه فراشناختي متني دانشجويان ليسانس ادبيات انگليسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1400-1402
-
تاريخ دفاع
1402/04/12
-
استاد راهنما
دكتر اسمعيل عبدالله زاده
-
استاد مشاور
دكتر محمد اميني فارساني
-
دانشكده
زبان و ادبيات خارجي
-
چكيده
هرگونه گفتار و نوشتار انگليسي شامل نحوه اي از برنامه ريزي ميباشد. برنامه ريزي كه قبل از فعاليت انجام ميشود برنامه ريزي راهبردي نام دارد. در اين تحقيق 60 نفر در دو گروه هدايت شده و هدايت نشده كه هر گروه شامل 30 نفر دانشجوي ليسانس ادبيات انگليسي از دانشگاه هاي برتر كشور ميباشد به برنامه ريزي راهبردي اجزاي نوشتار مباحثه اي انگليسي پرداختند. گروه هدايت شده از كيفيت نوشتار بهتري برخوردار بودند، تنوع بيشتري در استفاده از اجزاي مباحثه با تكرار بالاتر از گروه هدايت نشده داشتند در حالي كه گروه هدايت نشده از يك جزع مباحثه (ادعا) به صورت قابل ملاحظه اي بيشتر استفاده كردند. گروه هدايت شده حساسيت بيشتري از لحاظ فراشناختي نسبت به استفاده از جزع (مدرك يا شواهد) در مصاحبه خود نشان دادند در حالي كه گروه هدايت نشده زمينه اي از راحت بودن با ساختار را نمايان كردند. هر دوگروه زمينه ي گسترده اي از تاثير تسهيلات مرحله اي از لحاظ فراشناختي نشان دادند. اين در حالي است كه گروه هدايت نشده به صورت قابل چشم پوشي در متغيير هاي فصاحت، دقت دستوري، و پيچيدگي ساختاري نشان دادند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/05/17
-
عنوان به انگليسي
The effect of guided strategic planning of argumentation elements using graphic organizers and unguided strategic planning on fluency, accuracy, syntactic complexity, argument organization, argument quality, and meta-textual development of Iranian undergraduate EFL students argumentative writing tasks
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
تورج حبيبي
-
چكيده به لاتين
Language production, be it writing or speaking, involves some sort of planning. Planning that occurs before a task is called strategic planning. In this research, 60 Iranian English Literature undergraduate students from top-ranking universities participated from which 30 were in the guided group planning the elements of English argumentative writing and 30 were in the unguided group planning on their own. The results showed the use of a variety of argumentation elements with higher frequency, while the unguided group created significantly more claims. The argumentation quality in the guided group was almost twice as much as the unguided group. The guided group were meta linguistically more aware of the usage of genuine data, while the unguided group demonstrated a free style of structuring their argumentation. The unguided group was insignificantly higher in fluency, grammatical accuracy, and structural complexity measures compared with the guided group
-
كليدواژه هاي فارسي
مباحثه , هدايت راهبردي , نوشتار مباحثه اي
-
كليدواژه هاي لاتين
argumentation , strategic planning , argumentative writing
-
Author
Tooraj Habibi
-
SuperVisor
Esmaeel Abdullahzadeh
-
لينک به اين مدرک :