-
شماره ركورد
28640
-
پديد آورنده
محمد صالحي
-
عنوان
تحليل برخط نظرات در شبكههاي اجتماعي براساس رتبهبندي زماني جنبه ها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي نرم افزار
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/9/1
-
استاد راهنما
دكتر عين الله خنجري ميانه
-
دانشكده
مهندسي كامپيوتر
-
چكيده
در يك شبكه اجتماعي كاربران همواره در حال انتشار نظرات هستند. اين نظرات ميتواند حاوي موجوديتهاي مختلفي باشد كه هر يك از اين موجوديتها نيز ميتواند جنبههاي زيادي داشته باشد. در نظرات منتشر شده، ميزان توجه كاربران به جنبههاي مختلف از يك موجوديت، متفاوت است. رويكرد رتبهبندي جنبهها، فرآيندي ست كه جهت شناسايي و اولويتبندي جنبههاي مهم بسيار كاربرد دارد. ميزان توجه كاربران به جنبههاي مختلف، هميشه ثابت نيست و در طول زمان ممكن است بارها تغيير كند. از اين رو، ما در اين پژوهش روش رتبهبندي Sentifollow2 را پيشنهاد ميكنيم. اين رتبهبندي در لحظهي انتشار نظرات، انجام شده و ميتواند با دقت خوبي جنبههايي كه در آينده بيشتر لايك و بازنشر ميشوند را شناسايي كند.
در اين پژوهش، براي دستهبندي جنبهها يك رويكرد نيمهنظارتي پيشنهاد ميكنيم كه براي دستهبندي سريع دادههاي حجيم مناسب است. اين رويكرد نسبت بهروزترين رويكردهاي بدوننظارت عملكرد بسيار بهتري دارد و با برخي رويكردهاي نظارتي نيز قابل رقابت است. همچنين، جهت رتبهبندي جنبهها روش Sentifollow2 ارائه شده است كه در مقايسه با رويكردهاي پايهاي عملكرد بهتري را از خود نشان ميدهد. از طرفي، پيچيدگي زماني تمام مراحل به صورت خطي ست. تمامي مراحل به گونهاي طراحي شدهاند كه بتوان ميليونها نظر را در كسري از ثانيه پردازش كرد.
تحقيقات در حوزه رتبهبندي جنبهها در شبكههاي اجتماعي بسيار محدود است.
بنابراين، ما خود دادههاي موردنيازمان را تهيه كرديم. جهت انجام آزمايشات در دستهبندي جنبهها، يك مجموعهداده كوچك از جنبههاي سهام به طور دستي برچسبگذاري شده است. همچنين، جهت انجام آزمايشات در رتبهبندي جنبهها، دادههاي موردنياز را به كمك خزنده از سايت سهامياب استخراج كردهايم.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/05/29
-
عنوان به انگليسي
Online Opinion Analysis in Social Networks using Time-Based Aspect Ranking
-
تاريخ بهره برداري
11/22/2023 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد صالحي
-
چكيده به لاتين
In a social network, users are constantly expressing their opinions. These opinions can contain
various entities, each of which can have multiple aspects. In the published opinions, users'
attention to different aspects of an entity varies. The approach of aspect ranking is a process
that is highly useful for identifying and prioritizing important aspects. The level of attention
users give to different aspects is not always constant and can change multiple times over time.
Therefore, in this study, we propose the Sentifollow2 ranking method. This ranking is done at
the moment the comments are published and can identify with good accuracy the aspects that
will be liked and reposted more in the future.
We propose a semi-supervised approach for aspect categorization, which is suitable for
quickly categorizing large volumes of data. This approach outperforms the most up-to-date
unsupervised approaches and is competitive with some supervised approaches. Additionally,
we suggest a ranking approach that demonstrates better performance compared to baseline
approaches. In this study, the temporal complexity of all stages is linear. The approaches are
designed to process millions of opinions in a fraction of a second.
Research in the field of aspect ranking in social networks is limited, and a suitable dataset
that includes both aspects and user information in social networks is often not freely available.
Therefore, we have collected the required data ourselves. For conducting experiments in aspect
categorization, we manually labeled a small dataset of stock aspects. Additionally, for
conducting experiments in aspect ranking, we extracted the necessary data using a crawler from
the "Sahamyab" website.
-
كليدواژه هاي فارسي
دستهبندي جنبهها , رتبهبندي جنبهها , شبكه اجتماعي , تحليل نظرات
-
كليدواژه هاي لاتين
Aspects Ranking , Aspects Classification , Social Network , Opinions Analysis
-
Author
Mohammad Salehi
-
SuperVisor
Dr. Eynollah Khanjari
-
لينک به اين مدرک :