-
شماره ركورد
28935
-
پديد آورنده
اميرحسين عالمي
-
عنوان
نحوه جلب توجه كودكان به تبليغات و ارائه استراتژي هاي بهبود آن
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت كسب و كار (MBA)- مديريت استراتژي
-
سال تحصيل
1397
-
تاريخ دفاع
1400/8/29
-
استاد راهنما
عليرضا معيني - ياسر سبحاني فرد
-
دانشكده
دانشكده مديريت، اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
با توجه به اهميت جلب توجه به عنوان يكي از شاخصهاي اصلي سنجش اثربخشي تبليغات و فراگيري استفاده از شبكههاي اجتماعي در ميان كودكان و نوجوانان، اين پژوهش با هدف شناسايي، اولويت بندي و ارائه مدل از شاخص هاي اثرگذار بر جلب توجه كودكان به تبليغات اينستاگرام، انجام شده است. اين پژوهش براي نخستين بار به شناسايي و رتبه بندي 28 شاخص اثر گذار بر جلب توجه كودكان به تبليغات اينستاگرام، دست پيدا كرده است. جهت جمع آوري داده ها پس از مطالعه ادبيات پژوهش، از مصاحبه و پرسشنامه كمك گرفته شده و براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار Spss، Excel، روش تحليل عاملي اكتشافي و آزمون فريدمن استفاده گرديده است. جامعه آماري اين پژوهش را كودكان 13 تا 16 سال تشكيل ميدهد كه با روش نمونه گيري تصادفي در دسترس تعداد 212 نفر به عنوان نمونه انتخاب و براي اطمينان از كفايت نمونه از آزمون كمو بارتلت استفاده شده است. يافته هاي پژوهش حاكي از آن است كه تمامي 28 شاخص اثر گذار بر جلب توجه كودكان به تبليغات در هشت مفهوم با عناوين تبليغ كننده، تضاد، جزئيات، مدهاي روز، ظاهر گرافيكي، آموزش نماد هاي محلي و تحريك احساسات خلاصه مي گردد. همچنين بر اساس نتايج حاصل از آزمون فريدمن و سنجش ميزان يادآوري، استفاده از تاييد كننده مشهور، كالاي لوكس، موضوعات فراگير در شبكههاي اجتماعي (ترند) و آموزش آشپزي، به عنوان مهمترين شاخص هاي اثرگذار بر جلب توجه كودكان به تبليغات اينستاگرام شناخته شدند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/07/05
-
عنوان به انگليسي
How to attract children's attention to advertising and providing strategies to improve it
-
تاريخ بهره برداري
11/20/2022 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميرحسين عالمي
-
چكيده به لاتين
Considering the importance of attracting attention as one of the main indicators for measuring the effectiveness of advertising and learning the use of social networks among children and adolescents, this study aims to identify, prioritize and provide a model of indicators affecting children's attention to Instagram advertising, done. For the first time, this study has identified and ranked 28 indicators that affect children's attention to Instagram advertising. To collect data after studying the literature, the interview and questionnaire have been applied and Spss, Excel software, exploratory factor analysis and Friedman test were used to analyze the data. The statistical population of this study consists of children aged 13 to 16 years that 212 people were selected as a sample by random sampling method and Chemo Bartlett test was used to ensure the adequacy of the sample. The research findings indicate that all 28 effective indicators on children's attention to advertising are summarized in eight concepts with the titles of advertiser, contrast, details, fashions, graphic appearance, teaching local symbols and emotion stimulation. Also, based on the results of Friedman test and measuring the level of reminders, the use of popular verifiers, luxury goods, pervasive topics in social networks (trend) and culinary education, were recognized as the most important indicators affecting children's attention to Instagram advertising
-
كليدواژه هاي فارسي
تبليغات , استراتژي تبليغات , ادراك , جلب توجه
-
كليدواژه هاي لاتين
Advertising , Advertising Strategy , perception , Attention
-
Author
Amir Hossein Alami
-
SuperVisor
Dr. Alireza Moeini
-
لينک به اين مدرک :