-
شماره ركورد
28940
-
پديد آورنده
الناز رضايي نجي
-
عنوان
عملكرد كتاب هاي تاليف شده زبان انگليسي داخلي در ايران در منع نيوليبراليسم
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1400
-
تاريخ دفاع
1402/6/28
-
استاد راهنما
محمد اميني فارساني
-
استاد مشاور
شهين واعظي
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
كتابهاي درسي بر روي آموزش و يادگيري زبان تأثير قابل توجهي دارند. همچنين، آموزش زبان انگليسي در ايران پس از انقلاب همواره به عنوان يك مسئله اجتماعي و فرهنگي در نظر گرفته شده است. دولت و مربيان نگران تأثير جهان غرب بودند و ميخواستند آموزش زبان انگليسي را محدود و كنترل كنند تا ارزشهاي كشور را حفظ كنند. آنها نسخه محلي آموزش زبان انگليسي را توسعه دادند كه بدون تأثيرات فرهنگي غربي بر روي آموزش زبان تمركز داشت. اين رويكرد جايگزين به هدف مقاومت و مقابله با تأثير آموزش نيوليبرال و به جاي آن ترويج ميراث ملي و مذهبي كشور را دنبال ميكرد. اين مقاله بررسي ميكند كه چگونه اين آموزش زبان انگليسي محلي ميتواند در ايران با آموزش غربي وارد شده رقابت كند و بقا پيدا كند. به طور خاص، اين بررسي بر روي پنج مجموعه كتاب درسي محلي زبان انگليسي كه در مدارس دبيرستاني ايران از دوران پس از انقلاب اسلامي تاكنون استفاده ميشود، تمركز دارد. براي اين ارزيابي از مدل ارزيابي كتاب درسي بابايي استفاده شده است (بابايي، 2022). يافتهها نشان ميدهند كه موضوع مقاومت در برابر تأثيرات غربي در بيشتر كتابهاي درسي حضور دارد، در حالي كه موضوع ارزشهاي انقلابي كمترين نماينده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/08/07
-
عنوان به انگليسي
Towards Alternative to Neoliberalism: How do ELT Localized Textbooks Resist the Rise of Neoliberal Tenets?
-
تاريخ بهره برداري
9/18/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
الناز رضايي نجي
-
چكيده به لاتين
Textbooks have a significant impact on the language teaching and learning journey. Also, English language teaching in post-revolutionary Iran has always been seen as a social and cultural issue. The government and educators were concerned about the influence of the Western world and wanted to limit and control the teaching of English to protect the country's values. They developed a localized version of English education that focused on teaching the language without Western cultural influences. This alternative approach aimed to resist and counteract the impact of neoliberal education and instead promote the country's national and religious heritage. This article examines how this localized English education can survive and compete with the imported Western education in Iran. This specifically focuses on evaluating five sets of local English language teaching (ELT) textbooks used in Iranian high schools from the time period after the Islamic revolution up until the present. Babaii’ textbook evaluation model, was utilized for this evaluation (Babaii, 2022). The findings indicate that the theme of resisting western influence is the most prevalent throughout the textbooks, while the theme of revolutionary values is the least represented.
-
كليدواژه هاي فارسي
نيوليبراليسم , چاره انديشي
-
كليدواژه هاي لاتين
Neoliberalism , alternatives
-
Author
Elnaz Rezaei
-
SuperVisor
Dr. Mohammad Amini Farsani
-
لينک به اين مدرک :