-
شماره ركورد
30348
-
پديد آورنده
سعيده جلالي فر
-
عنوان
ارائه مدلي براي تغيير نگرش مخاطبان صنعت تجهيزات پزشكي به خريد محصولات داراي نوآوري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
mbaگرايش استراتژي
-
سال تحصيل
1400
-
تاريخ دفاع
1402/9/28
-
استاد راهنما
آقاي دكتر سبحاني فرد
-
دانشكده
پيشرفت
-
چكيده
مطالعه پيش رو با هدف بررسي عوامل تاثيرگذار بر تغيير نگرش مخاطبان صنعت تجهيزات پزشكي به خريد محصولات داراي نوآوري و متعاقبا ارائه مدل مربوطه صورت پذيرفته است.اين تحقيق در نوع خود يك مطالعه كاربردي ، كمي و پيمايشي بوده است كه به صورت مقطعي اجرا شده است.شيوه گردآوري دادههاي آن ميداني بوده است و جامعه آماري اين تحقيق مخاطبان تجهيزات پزشكي در شهر تهران بوده است كه تعداد آنها نامحدود در نظرگرفته شده است و نمونه اي 389 عضوي از ميان آنها به صورت تصادفي انتخاب گرديد. ابزار گردآوري دادههاي اين تحقيق ، پرسشنامهاي استاندارد بود كه روايي و پايايي آن مورد بررسي و تأييد قرار گرفته است. براي تجزيه و تحليل آن از روش آزمون تي و تحليل عاملي اكتشافي به كمك نرم افزار spss بهره گرفته شده است. يافتهها نشان ميدهد كه هشت دسته از عوامل شامل نگرش نسبت به محصول ، كارايي و برتري خدمات ،پارامترهاي مربوط به بازاريابي و فروش ، ويژگيهاي مربوط به بازار تجهيزات پزشكي ، نگرش نسبت به برند ، سطح نوآوري استراتژيك و ويژگيهاي مربوط به محصول بر تغيير نگرش مخاطبان صنعت تجهيزات پزشكي به خريد محصولات داراي نوآوري تاثيرگذار است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/10/18
-
عنوان به انگليسي
Providing a model to change the attitude of the audience of the medical equipment industry to purchase innovative products
-
تاريخ بهره برداري
12/18/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سعيده جلالي فر
-
چكيده به لاتين
The aim of the present study is to examine the factors influencing the change in the attitude of the audience of the medical equipment industry towards the purchase of innovative products and subsequently presenting the corresponding model. The method of data collection was field, and the statistical population of this research was the audience of medical equipment in Tehran, whose number is considered unlimited, and a sample of 389 members was randomly selected from among them. The data collection tool of this research was a standard questionnaire whose validity and reliability have been checked and confirmed. T-test and exploratory factor analysis using spss software were used to analyze it. The findings show that eight categories of factors including attitude In relation to the product, the efficiency and superiority of the services, the parameters related to marketing and sales, the characteristics related to the medical equipment market, the attitude towards the brand, the level of strategic innovation and the characteristics related to the product have an effect on changing the attitude of the audience of the medical equipment industry to purchase innovative products.
-
كليدواژه هاي فارسي
نوآوري , اقناع , ويژگي هاي محصول , نگرش و تغيير نگرش , تجهيزات پزشكي
-
كليدواژه هاي لاتين
Innovation , persuasion , product features , attitude and attitude change , medical equipment
-
Author
saeedeh jalalyfar
-
SuperVisor
dr sobhani fard
-
لينک به اين مدرک :