-
شماره ركورد
31081
-
پديد آورنده
پژمان غلامي
-
عنوان
ارزيابي همزمان ظرفيت توليد پراكنده و ميزباني خودروهاي برقي در سيستم توزيع الكتريكي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي برق، سيستم هاي قدرت
-
سال تحصيل
1400-1403
-
تاريخ دفاع
1403/04/11
-
استاد راهنما
دكتر شهرام جديد
-
استاد مشاور
دكتر شهرام جديد
-
دانشكده
مهندسي برق
-
چكيده
باتوجه به آلودگي روزافزون هوا و همچنين گرمشدن كرة زمين، كاهش توليد گازهاي گلخانهاي امري است كه تمامي جوامع بايد در آن اهتمام ويژهاي داشته باشند. بخش عظيمي از ميزان گازهاي گلخانهاي (GHG) توليد شده، به صنعت حملونقل وابسته است زيرا مصرف سوختهاي فسيلي سبب توليد آلودگيهاي فراواني ميشوند. به همين منظور، امروزه سعي شده است با پيشرفت در زمينة خودروهاي برقي گامي در جهت كاهش آلودگي¬ها برداشته شود. استفاده از خودروهاي برقي علاوه بر كاهش آلودگي سبب صرفهجويي در منابع انرژي سوخت¬هاي فسيلي و هم چنين كاهش هزينهها نيز ميگردد از طرفي در اثر نفوذ بيش از حد خودروهاي برقي (EV)، شبكه هوشمند (SG) دچار چالشهاي فراواني ميشود كه ميبايست براي هركدام راهحلهايي را در جهت بهبود شرايط، مورد بررسي قرار داد. استفاده از توليد پراكنده (DG) مبتني بر منابع انرژي تجديدپذير در كنار خودروهاي برقي ميتواند كمك شاياني به حفظ محيطزيست و كاهش آلودگيها كند. به همين منظور افزايش ظرفيت توليد پراكنده و همچنين ظرفيت ميزباني (HC) خودروهاي برقي به طور همزمان، يكي از اقدامات مهمي است كه ميتواند مزاياي فراواني هم براي شبكه توزيع برق و هم محيطزيست داشته باشد. در اين پژوهش سعي شده است كه اين دو مورد به طور همزمان مورد بررسي قرار بگيرد. براي اين منظور، از منابع انرژي تجديدپذير خورشيدي و بادي استفاده شده است و الگوريتم و روش موردنظر در شبكه 33 شين مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين سعي شده است كه عدمقطعيت بارهاي مصرفي، منابع بادي و خورشيدي نيز در نظر گرفته شود و تأثير استفاده از فناوري خودرو به شبكه (V2G) بهمنظور تزريق توان به شبكه در ساعات پرباري، مورد بررسي قرار گيرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/05/05
-
عنوان به انگليسي
Simultaneous Distributed Generation and Electric Vehicles Hosting Capacity Assessment in Electric Distribution Systems
-
تاريخ بهره برداري
7/1/2024 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پژمان غلامي
-
چكيده به لاتين
Due to the increasing air pollution and global warming, reducing the production of greenhouse gases is something that all societies should pay special attention to. A huge part of the amount of greenhouse gases (GHG) produced depends on the transportation industry because the consumption of fossil fuels causes a lot of pollution. For this purpose, today, with the progress in the field of electric vehicles, a step has been taken in the direction of reducing pollution. In addition to reducing pollution, the use of electric vehicles saves fossil fuel energy resources and also reduces costs. On the other hand, due to the excessive penetration of electric vehicles (EV), the smart grid (SG) faces many challenges that must be Each of them examined solutions to improve the situation. The use of distributed generation (DG) based on renewable energy sources along with electric vehicles can help preserve the environment and reduce pollution. For this purpose, increasing the distributed production capacity as well as the hosting capacity (HC) of electric vehicles at the same time is one of the important measures that can have many benefits for both the electricity distribution network and the environment. In this research, it has been tried to examine these two cases simultaneously. For this purpose, solar and wind renewable energy sources have been used and the algorithm and method in question has been investigated in the 33 Shin network. Also, it has been tried to take into account the uncertainty of consumption loads, wind and solar sources, and to investigate the effect of using vehicle-to-grid (V2G) technology in order to inject power into the grid during peak hours.
-
كليدواژه هاي فارسي
خودروهاي برقي , شبكه هوشمند , توليد پراكنده , ظرفيت ميزباني , منابع انرژي تجديدپذير , فناوري خودرو به شبكه
-
كليدواژه هاي لاتين
Electric Vehicle , Smart Grid , Distributed Generation , Hosting Capacity , Renewable Energy Sources , Vehicle to Grid
-
Author
Pezhman Gholami
-
SuperVisor
Shahram Jadid
-
لينک به اين مدرک :