-
شماره ركورد
33077
-
پديد آورنده
متين رسولي
-
عنوان
شناسايي مولفه هاي فرهنگ سازمانيِ موثر بر نوآوري در سازمانهاي خلاق و نوآور (مطالعه موردي شركت دانش بنيانِ بهيار صنعت سپاهان)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت تكنولوژي - نوآوري تكنولوژي
-
سال تحصيل
1400
-
تاريخ دفاع
1403/07/15
-
استاد راهنما
دكتر عليرضا معيني
-
استاد مشاور
دكتر زهرا ابوالحسني
-
دانشكده
مديريت، اقتصاد و مهندسي پيشرفت
-
چكيده
فرهنگ يك سازمان يك الگوي مشترك از پيش فرضهايي است كه به وسيله اعضاي سازمان شكل گرفته و در انگيزهها، رفتار و كنشهاي افراد خود را بروز ميدهد. در واقع ميتوان گفت يكي از موثرترين مبادي ورود براي تحول و تغيير در يك سازمان، فرهنگ سازماني آن ميباشد. از طرفي ديگر ميتوان نوآوري را نيز يكي از مهمترين مفهوم در تحولات سازماني دانست. از همين جهت شناسايي مولفه هايي از فرهنگ سازماني كه به صورت برجسته بر نوآوري در سازمانها موثر هستند داراي اهميت ميباشد. اهميت اين موضوع با در نظرگيري وجود تفاوتهاي فرهنگي در بومهاي مختلف نيز دو چندان ميشود.
اين پژوهش با رويكردي كيفي و با روش تحليل مضمون با هدف شناسايي مولفه هاي فرهنگ سازمانيِ موثر بر نوآوري در سازمانهاي نوآور انجام شده و با توجه به اينكه دغدغه اصلي پژوهش، شناسايي مولفه هاي بومي فرهنگ سازماني بوده است، پژوهش در موردِ مطالعه شركت دانش بنيان بهيار صنعت سپاهان به عنوان يك سازمان نوآور بومي و پيشرو انجام شده است. پس از گرد آوري و تحليل دادهها از مصاحبه با اعضاي شركت و منابع مكتوب مرتبط، نهايتاً به 368 مضمون پايه، 61 مضمون سازمان دهنده و 10 مضمون فراگير به عنوان مولفه هاي اصلي فرهنگ سازماني موثر بر نوآوري در شركت دانش بنيان بهيارصنعت سپاهان به عنوان يك سازمان نوآور دست يافته شد كه اين 10 مولفه نهايي به شرح روبه رو ميباشند؛ 1. معناگرايي و خودآگاهي فراگير و كلان 2. هويت و فلسفه حضور تاريخي 3. مردم سالاري سازماني 4. سازمانِ رهبري الهام بخش و پيشرو 5. هستي شناسي و عقلانيت عملي مشترك 6. نفي فكر روش زده و الگوي متفاوت خلق ايدههاي نوآورانه 7. شخصيت سازماني بلند پرواز 8. مناسبات تعيني و طبيعي (در مقابل مناسبات تعييني و حقوقي) 9. ادراك معناي جهاد از كار 10. روابط شبه خانوادگي، همچنين شرح و توضيح مولفه هاي ذكر شده در پژوهش بيان ميشود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/12/13
-
عنوان به انگليسي
Identifying the components of organizational culture affecting on innovation in creative and innovative organizations (Case study of Behyar Sanaat Sepahan knowledge-based Company)
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
متين رسولي
-
چكيده به لاتين
The culture of an organization is a common pattern of presuppositions that is formed by the members of the organization and manifests itself in the motivations, behavior and actions of the people.
In fact, it can be said that one of the most effective starting points for transformation and change in an organization is its organizational culture.
On the other hand, innovation can also be considered as one of the most important concepts in organizational changes. For this reason, it is important to identify the components of organizational culture that have a prominent effect on innovation in organizations. The importance of this issue is doubled considering the existence of cultural differences in different landscapes.
This research was conducted with a qualitative approach and thematic analysis method with the aim of identifying the components of organizational culture that are effective on innovation in innovative organizations, and considering that the main concern of the research was to identify the native components of organizational culture, the research on the study of Danesh Company Behyar Sanat Sepahan was founded as a local and leading innovative organization.
After collecting and analyzing data from interviews with company members and related written sources, finally, 368 basic themes, 61 organizing themes, and 10 comprehensive themes as the main components of organizational culture affecting innovation in Sepahan knowledge-based Behiarsanat company as An innovative organization found that these 10 final components are as follows; 1. Semanticism and inclusive and macro self-awareness 2. Identity and philosophy of historical presence 3. Organizational democracy 4. Inspiring and progressive leadership organization 5. Ontology and common practical rationality 6. Denial of methodical thinking and different pattern of creating innovative ideas 7 High-flying organizational personality 8. Determining and natural relationships (versus determined and legal relationships) 9. Understanding the meaning of jihad from work 10. Quasi-family relationships
Also, the description and explanation of the components mentioned in the research are given.
-
كليدواژه هاي فارسي
فرهنگ سازماني , نوآوري , سازمان نوآور , فرهنگ نوآورانه
-
كليدواژه هاي لاتين
Organizational culture , innovation , innovative organization , culture of innovation
-
Author
Matin Rasooli
-
SuperVisor
Dr. Alireza Moini
-
لينک به اين مدرک :