-
شماره ركورد
33229
-
پديد آورنده
سجاد السعيدي
-
عنوان
نقش معلمان انگليسي در ترويج استفاده از فناوري آموزشي در دبيرستان هاي بابل
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
أموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1402
-
تاريخ دفاع
1404/01/17
-
استاد راهنما
شهين واعظي
-
استاد مشاور
محبوبه تقي زاده
-
دانشكده
گروه زبان هاي خارجي
-
چكيده
تمركز اين مطالعه اين است كه بررسي كند كه چگونه معلمان انگليسي در بابل، عراق، ممكن است از دانش آموزان دبيرستاني در درك مفهوم تكنولوژي آموزشي حمايت كنند. اين مطالعه در درجه اول به بررسي EFL (انگليسي به عنوان يك زبان خارجي) مربيان ’ مهارت هاي تكنولوژيكي، كه تا چه حد ابزار ديجيتال در فرايند آموزش و يادگيري يكپارچه شده است، و تاثير كلي فن آوري در هر دو معلمان و دانش آموزان است. يك پرسشنامه ابزار اصلي براي جمع آوري داده ها بود و اين مطالعه يك رويكرد توصيفي تحليلي را دنبال كرد. در مجموع 140 معلم انگليسي دبيرستان در بابل به اين پرسشنامه پاسخ دادند. براي اطمينان از اعتبار و قابليت اطمينان يافتهها، تحليلهاي آماري با استفاده از روشهايي مانند همبستگي پيرسون، آزمون تي، انحراف استاندارد و ميانگين ميانگين انجام شد. نتايج نشان داد كه معلمان داراي سطح خوبي از آگاهي در مورد اهميت فن آوري آموزشي، با نمره متوسط 115.12 در مقايسه با ميانگين فرضي 102. اين نشان مي دهد كه معلمان نقش فناوري را در افزايش آموزش تشخيص مي دهند. با اين حال، اين مطالعه هيچ تفاوت آماري قابل توجهي در دانش تكنولوژيكي بر اساس جنسيت، سن، مدارك تحصيلي يا تجربه تدريس نشان نداد، كه نشان دهنده سطح آگاهي كلي در گروه هاي مختلف جمعيتي است. در حالي كه طبق گزارشها، فناوري «گاهي اوقات» براي «اغلب» در كلاسهاي درس استفاده ميشد، ادغام كامل به دليل چالشهايي مانند آموزش ناكافي و كمبود منابع فناوري محدود باقي ميماند. با اين وجود، اين مطالعه تأثير مثبت فناوري را هم در تدريس و هم در يادگيري تأييد كرد. معلمان بر اين باورند كه فناوري نه تنها تجربه آموزشي را غني مي كند، بلكه باعث افزايش تعامل و تعامل دانش آموزان با موضوع مي شود، در نتيجه مشاركت فعال در فرايند يادگيري را افزايش مي دهد
-
تاريخ ورود اطلاعات
1404/01/23
-
عنوان به انگليسي
The Role of English Teachers in Promoting the Use of Educational Technology at High Schools in Babylon
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سجاد السعيدي
-
چكيده به لاتين
The focus of this study is to investigate how English teachers in Babylon, Iraq, might support high school students in understanding the concept of educational technology. The study primarily examines EFL (English as a Foreign Language) instructors’ technological proficiency, the extent to which digital tools are integrated into the teaching and learning process, and the overall impact of technology on both teachers and students. A questionnaire was the main instrument for data collection, and the study followed an analytical descriptive approach. A total of 140 high school English teachers in Babylon responded to the questionnaire. To ensure the validity and reliability of the findings, statistical analyses were conducted using methods such as Pearson correlation, t-tests, standard deviation, and mean averages. The results revealed that teachers possess a good level of awareness regarding the significance of educational technology, with an average score of 115.12 compared to the hypothetical average of 102. This suggests that teachers recognize the role of technology in enhancing education. However, the study found no statistically significant differences in technological knowledge based on gender, age, academic qualifications, or teaching experience, indicating a generally consistent level of awareness across different demographic groups. While technology was reportedly used "sometimes" to "often" in classrooms, full integration remains limited due to challenges such as insufficient training and a lack of technological resources. Nevertheless, the study confirmed the positive impact of technology on both teaching and learning. Teachers believe that technology not only enriches the educational experience but also increases student engagement and interaction with the subject matter, thereby fostering active participation in the learning process.
-
كليدواژه هاي فارسي
ادغام فناوري , فناوريهاي ديجيتال , سواد فناورانه معلمان , فناوري آموزشي
-
كليدواژه هاي لاتين
Educational technology , Teachers' Technological Literacy , Digital Technologies , Technology Integration
-
Author
Sajjad Alsaeedi
-
SuperVisor
Shahin Vaezi
-
لينک به اين مدرک :