-
شماره ركورد
33323
-
پديد آورنده
درنا احمدي مقدم
-
عنوان
تكامل يادگيري معكوس در اكتساب زبان انگليسي از سال 2013 تا 2023: بررسي كتاب سنجي
-
مقطع تحصيلي
ارشد
-
رشته تحصيلي
اموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1403/12/05
-
استاد راهنما
اسماعيل عبدالله زاده
-
استاد مشاور
محمد اميني فارساني
-
دانشكده
زبان هاي خارجه
-
چكيده
يادگيري معكوس در حدود قرن بيستم به عنوان جايگزيني براي كلاس هاي درس سنتي ظهور كرد. اين رويكرد فرآيند تدريس را به خارج از مدرسه منتقل مي كند و زمان كلاس را به عمل و تمرين اختصاص مي دهد. هدف اين مطالعه بررسي پويايي كلاس هاي درس در زبان انگليسي به عنوان كلاس هاي زبان دوم يا خارجي در سال هاي اخير و ارائه جهتي براي تحقيقات بيشتر در مورد اين موضوع است. براي اين منظور، 192 مقاله از مجلات نمايه شده در پايگاه Web of Science از سال 2013 تا پايان سال 2023 با استفاده از نرمافزار BiblioShiny و VOSviewer تهيه شد. مضامين غالب عبارتند از «يادگيري معكوس در كلاس درس و مشاركت دانشآموزان» و «يادگيري معكوس در آموزش عالي و ادغام فناوري». نتايج نشان داد كه كشورهاي چين، ايران و تركيه برجسته ترين كشورهاي مشاركت كننده در اين زمينه بودند. كليدواژههايي كه بيشترين همبيني را داشتند عبارت بودند از «كلاس درس معكوس»، «دانشآموزان»، «كلاس درس»، «انگليسي» و «عملكرد». بيشترين اوج در تعداد انتشارات در حدود سال 2022 مشاهده شد. نويسندگاني كه بيشترين سهم را در اين موضوع داشته اند عبارتند از Hsiu-Ting Hung، Wu-Chi Vivan Wu، و Jun Scott Chen Hsieh. مجلات «آموزش زبان به كمك رايانه»، «مرزها در روانشناسي» و «آموزش و فناوري اطلاعات» پربارترين مجلات بودند. خلاصهاي گسترده از خروجي تحقيقات ميداني و چشماندازهاي بالقوه آينده در اين بررسي ارائه شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1404/02/10
-
عنوان به انگليسي
Evolution of Flipped Learning in English Language Acquisition from 2013 to 2023: A Bibliometric Review
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
درنا احمدي مقدم
-
چكيده به لاتين
The Flipped Classroom emerged around the 20th century as an alternative to traditional classrooms. This approach transfers the lecture process outside the school and dedicates class time to action and practice. The purpose of this study is to examine the dynamics of flipped classrooms in English as a foreign or second language classes in recent years and offer a direction for further research on the topic. For this purpose, 192 articles were yielded from journals indexed in the Web of Science database from 2013 until the end of 2023 using BiblioShiny and VOSviewer software. The dominant themes are "Flipped Learning in the Classroom and Student Engagement" and "Flipped Learning in Higher Education and Technology Integration”. The results showed that China, Iran, and Turkey were the most prominent countries contributing to this field. The keywords with the highest co-sightings were “Flipped classroom”, “Students”, “Classroom”, “English” and “Performance”. The sharpest peak in the number of publications was seen around 2022. The authors who contributed the most to this topic are Hsiu-Ting Hung, Wu-Chi Vivan Wu, and Jun Scott Chen Hsieh. “Computer Assisted Language Learning”, “Frontiers in Psychology” and “Education and Information Technologies” were the most productive journals. An extensive summary of the field’s research output and potential future prospects is given in this review.
-
كليدواژه هاي فارسي
بررسي كتاب سنجي , كلاس يادگيري معكوس , روندهاي تحقيق , وب او ساينس
-
كليدواژه هاي لاتين
bibliometric analysis , flipped classroom , research trends , web of science
-
Author
Dorna Ahmadi Moghadam
-
SuperVisor
Esmaeel Abdollahzadeh
-
لينک به اين مدرک :