-
شماره ركورد
33360
-
پديد آورنده
ريحانه پورسلطاني
-
عنوان
بررسي معلمان زبان انگليسي در مقالات منتشر شده داخلي و بين المللي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي- -
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1403/11/29
-
استاد راهنما
محمد اميني فارساني- شهين واعظي
-
استاد مشاور
/
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
اين مطالعه به بررسي چگونگي معرفي معلمان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي (EFL) در مجلات علمي داخلي و بينالمللي ايران از سال 2017 تا 2023 ميپردازد. با استفاده از روش جامع آناليز تحقيقاتي بر روي 290 مقاله بين المللي و 429 مقاله منتشر شده در ايران، اين مطالعه موضوعات و روندهاي اصلي را كه نشاندهنده تصوير معلمان EFL در زمينههاي مختلف است، آشكار ميكند. نتايج نشان ميدهد كه مجلات ايراني در مقايسه با مجلات بينالمللي (8.63٪) سهم قابل توجهي از تحقيقات خود را به معلمان EFL اختصاص داده اند (25.67٪). اگرچه هر دو نوع انتشارات داخلي و بينالمللي بر موضوعاتي مانند شناخت معلم، آموزش و توسعه، و روشهاي تدريس تأكيد دارند، تفاوتهاي قابل توجهي در حوزههاي تمركز آنها مشاهده ميشود. مطالعات ايراني بيشتر بر روانشناسي معلم و هويت آنها، همراه با چالشهاي ناشي از محدوديتهاي اجتماعي-فرهنگي و موانع نهادي متمركز هستند. در مقابل، تحقيقات جهاني بر رشد حرفه اي بين المللي، ادغام فناوري، و روشهاي آموزشي چند زبانه تأكيد دارند. علاوه بر اين، موضوعات خاصي مانند تعصبات متوجه معلمان و عوامل فرهنگي هنوز به اندازه كافي مورد توجه قرار نگرفته اند، به ويژه در مطالعات جهاني. اين ناهماهنگي ها نشاندهنده ضرورت اتخاذ روشي عادلانه تر و جامع تر در تحقيقات مربوط به معلمان EFL است كه هر دو ديدگاه محلي و جهاني را در نظر بگيرد. اين پژوهش با اشاره به كاستيهاي تحقيقاتي فعلي و پيشنهاد جهتگيري هاي آينده براي مطالعات، سياستهاي آموزشي و برنامه هاي تربيت معلم، به پيشرفت اين حوزه كمك ميكند. با ادغام يافته ها از محيطهاي علمي مختلف، اين مطالعه بينش هاي مهمي را در مورد نقش در حال تحول معلمان EFL و عوامل مؤثر بر مسير حرفهاي آنها ارائه ميدهد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1404/02/20
-
عنوان به انگليسي
Representing EFL Teachers in Local and International Published Articles: A Research Synthesis Approach
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ريحانه پورسلطاني
-
چكيده به لاتين
This study looks into how EFL teachers are portrayed in Iranian local and global academic journals from 2017 to 2023. By systematically synthesizing research from 290 included international and 429 locally published articles, the study uncovers major themes and trends that illustrate the portrayal of EFL teachers across various contexts. The results show that Iranian journals allocate a notably larger share of their research to EFL teachers (25.67%) in contrast to international journals (8.63%). Although both local and international publications highlight themes like teacher cognition, education and development, and teaching practices, significant differences can be observed in their areas of emphasis. Iranian studies focus more on teacher psychology and identity, along with the difficulties created by socio-cultural constraints and institutional restrictions. Conversely, global research emphasizes worldwide professional growth, integration of technology, and multilingual instructional methods. Moreover, specific themes like teacher bias and cultural factors are still underrepresented, especially in global studies. These inconsistencies indicate the necessity for a more equitable and thorough method to EFL teacher research that takes into account both local and global viewpoints. The research adds to the discipline by pointing out current research deficiencies and suggesting directions for upcoming studies, educational policy, and teacher training initiatives. By integrating results from various academic settings, this study provides important insights into the changing role of EFL educators and the elements affecting their professional journeys.
-
كليدواژه هاي فارسي
معلمان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي , تدريس زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي , انتشارات داخلي , انتشارات بين المللي
-
كليدواژه هاي لاتين
EFL teachers , EFL teaching , local publications , international publications
-
Author
Reyhane Poorsoltani
-
SuperVisor
Dr. Mohammad Amini
-
لينک به اين مدرک :