-
شماره ركورد
33438
-
پديد آورنده
محمد ناجي
-
عنوان
چالشهاي معلمان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي در عراق در بهكارگيري كار گروهي در كلاسهاي درس مدارس ابتدايي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1402
-
تاريخ دفاع
1404/2/28
-
استاد راهنما
اسماعيل عبدالله زاده
-
استاد مشاور
اكرم نيرنيا
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
هدف از اين مطالعه شناسايي چالشهاي پيش روي معلمان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي عراقي هنگام استفاده از كار گروهي در ديوانيه و بررسي چگونگي تأثير اين موانع بر استفاده از استراتژيهاي كار گروهي توسط معلمان است. محقق با استفاده از پرسشنامهاي شامل 30 سؤال كه به نمونهاي از (100) معلم مرد و زن كه با نمونهگيري تصادفي ساده انتخاب شده بودند، توزيع شد، از رويكرد تحليلي استفاده كرده است. نتيجه نشان داد كه ميانگين پاسخهاي انتخابي (106.55) بود كه بالاتر از ميانگين فرضيه (90) بود، كه نشان ميداد معلم در اجراي فعاليتهاي كاري گروهي با مشكلات قابل توجهي روبرو بوده است و از نظر آماري اهميت بالايي دارد. از جمله مهمترين چالشهاي تعيينشده ميتوان به اندازه زياد كلاسها، دشوار بودن نظارت بر گروه؛ دسترسي محدود به اسناد آموزشي مانند رايانه و وسايل كمك آموزشي سمعي و بصري؛ و عدم انگيزه دانشآموزان براي مشاركت مؤثر اشاره كرد. برخي از مسائل نيز در گروهها ظاهر شدهاند، مانند استفاده از زبان مادري خود به جاي انگليسي و ترس از اشتباهات زباني. علاوه بر اين، عوامل محيطي مانند چيدمان صندليها، تهويه نامناسب، روشنايي ضعيف و بهداشت ناكافي در كلاس نيز بر اثربخشي كار گروهي تأثير ميگذارند. با توجه به تفاوت جنسيتي، سطح تحصيلات و سالها تجربه، نتايج هيچ اهميت آماري را نشان نميدهد و نشان ميدهد كه همه معلمان صرف نظر از ويژگيهاي شخصي يا حرفهاي خود با چالشهاي مشابهي روبرو هستند. اين مطالعه بهبود محيط كلاس، ارائه پشتيباني براي آموزش منظم معلمان و تنظيم برنامههاي يادگيري بر اساس الزامات كار گروهي را توصيه ميكند. هدف از اين كار بهبود آموزش زبان انگليسي به روشهاي مؤثرتر و كاربرديتر تعاملي و مؤثر در مدارس ابتدايي ديوانيه است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1404/03/12
-
عنوان به انگليسي
Challenges of Iraqi EFL Teachers in Applying Group Work in Primary School Classrooms
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد ناجي
-
چكيده به لاتين
The aim of this study is to identify the challenges facing Iraqi EFL teachers when using group work in Diwaniyah, and to examine how these obstacles affect the use of group work strategies by teachers. A questionnaire was the major data collection tool for the study, that used a statistical descriptive technique including 30 items distributed to a sample of (100) male and female teachers chosen by simple random sampling. The result showed that the average of the selection responses was (106.55), higher than the average of the hypothesis of (90), which indicated that the teacher faced significant difficulties in the implementation of the group's work activities, with high statistical significance. Among the most major challenges determined are large class sizes, making group monitoring difficult; limited availability of educational documents such as computers and audiovisual aids; and lack of motivation for students to participate effectively. some issues have also appeared in groups, such as using their native language instead of English, and fear of making language errors. In addition, environmental factors such as the arrangement of the chairs, poor ventilation, poor lighting, and insufficient hygiene in the classroom also effect of the effectiveness of group work. Regarding the gender-based difference, education level, and many years of experience, the results do not show any statistical significance, showing all teachers face similar challenges regardless of their personal or professional characteristics. The study recommends environmental improvement in class, providing support for regular education for teachers, and arranging learning programs on group work requirements. Furthermore, the study seeks to promote English language education through more effective and interactive methods in Diwaniyah primary schools.
-
كليدواژه هاي فارسي
معلمان زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي در عراق، , مدارس ابتدايي، , آموزش زبان به شيوه ارتباطي
-
كليدواژه هاي لاتين
Iraqi EFL teachers , Primary Schools , communicative language teaching (CLT)
-
Author
Mohammad Naji
-
SuperVisor
Dr. Esmaeil Abdollah zade
-
لينک به اين مدرک :