-
شماره ركورد
4213
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4213
-
پديد آورنده
نيما آل صفر
-
عنوان
طراحي و مكانيزم تعليق به كمك روش طرح آزمايشها﴿DOC)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو - طراحي سيستم هاي تعليق، ترمز و فرمان
-
سال تحصيل
زمستان 1383
-
تاريخ دفاع
زمستان 1383
-
استاد راهنما
دكتر اوستا گودرزي
-
چكيده
چكيده ببب
طراحي سيستم تعليق مناسب براي يك خودرو از اهميت خاصي برخوردار است . از يك طرف سيستم
تعليق خودرو رابطه مستقيم با مشخصات كيفي خودرو دارد و فرمان پذيري و راحتي سواري خودرو در
گروي طراحي مناسب سيستم تعليق مي باشد و از طرفي سيستم تعليق ذاتا" بسيار پيچيده و سرشار از
نكات طراحي متفاوت و در بسياري موارد متقابل است كه تمام آنها بايد تواما در يك طراحي مناسب در
نظر گرفته شوند. پيچيدگي سيستم تعليق ايجاد مدل رياضي از آن را با مشكل مواجه مي كند و در
مواردي ايجاد مدل كامل رياضي بسيار وقت گير بوده و يا اصولا غير ممكن است ، حال آنكه در روشهاي
طراحي و بهينه سازي كلاسيك ، وجود يك مدل رياضي از سيستم به عنوان پيش فرض در نظر گرفته
شده است . از اين رو در روشهاي مدرن طراحي و بهينه سازي راهكارهايي ارائه شده اند كه بدون نياز به
ايجاد مدل كامل رياضي بتوان طراحي و يا بهينه سازي سيستم را انجام داد . يكي از اين روشها روش
طراحي آزمايشها مي باشد كه در اين روش با مشخص كردن فاكتورهاي طراحي در يك سيستم و انجام
آزمايشاتي هوشمندانه با سطوح مختلف فاكتورهاي طراحي ، اطلاعات ارزشمندي كه موجب طراحي يا
بهينه سازي مجدد سيستم مي شود بدست مي آوريم .
هدف از ارائه اين پايان نامه استفاده از ابزار طراحي آزمايشها در طراحي و بهبود عملكرد يك سيستم
تعليق در راحتي سواري و فرمانپذيري مي باشد از اينرو ابتدا در فصل 1 مقدمتا راجع به تقابلهاي
موجود بين راحتي سواري و فرمانپذيري بحثي ارائه شده و در ادامه در فصل 2 روش طراحي آزمايشها
معرفي مي شود . معيارهاي عملكرد بهينه سيستم تعليق نيز در فصل 3 مورد بررسي قرار مي گيرد . در
اين فصل انعطاف پذيري سيستم تعليق به عنوان يكي از مباحث اثرگذار در عملكرد سيستم تعليق
-
لينک به اين مدرک :