-
شماره ركورد
4216
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4216
-
پديد آورنده
علي جمالي
-
عنوان
كاهش ارتعاشات وارد بر شاسي خودرو از طريق يبثب دسته موتور با استفاده از الگوريتم ژنتيك
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال تحصيل
بهمن 1383
-
تاريخ دفاع
بهمن 1383
-
استاد راهنما
دكتر جواد مرزبان راد
-
چكيده
چكيده ذذ
كاهش ارتعاشات وارد بر شاسي از طريق دسته موتور با استفاده از الگوريتم ژنتيك
دسته موتورها در كاهش ارتعاشات وارد بر شاسي و آسايش سرنشينان خودرو نقش اساسي دارند . در اين
پايان نامه با استفاده از الگوريتم ژنتيك دوتابع نيروي وارد بر شاسي و جابجايي نسبي بين موتور و شاسي
براي مدل يك درجه آزادي دسته موتور به طور همزمان بهينه مي شوند . بهينه سازي يك بار براي ريشه
ميانگين مربعات توابع هدف در بازه فركانسي 0 تا 20 هرتز و بار ديگر در فركانس تحريك ثابت انجام مي
گيرد. براي هر مورد مجموعه جوابهاي بهينه تحت عنوان مجموعه پارتو ارائه مي گردند.
استفاده مي شود . به دليل نقاط ضعفي كه در قس مت NSGAII براي بهينه سازي چند هدفي از الگوريتم
هايي از اين الگوريتم وجود دارد، ضمن اصلاح اين نقاط ضعف از آن براي بهينه سازي چند هدفي دسته
باعث پخش جواب در تمام حوزه حل و NSGAII موتور استفاده مي شود . استفاده از الگوريتم اصلاح شده
حصول منحني هاي يكدست مي شود.
براي مدلسازي يك دسته موتور نمونه استفاده مي شود . از GMDH در ادامه از شبكه هاي عصبي نوع
الگوريتم ژنتيك براي طراحي بهينه ساختار شبكه عصبي استفاده مي شود . ضمنا از يك روش جديد كد
گذاري استفاده مي شود كه در آن قيد استفاده از لايه مجاور در ساخت لايه بعد برداشته شده و شبكه براي
ساخت نرونها در لايه جديد مي تواند از تمامي نرونهاي لايه هاي قبلي استفاده نمايد . براي آموزش شبكه
ساخته شده و ANSYS عصبي، 36 مدل از يك دسته موتور نمونه با ابعاد هندسي مختلف در نرم افزار
سختي آنها در سه راستا اندازه گيري مي شود . با استفاده از معادلات استخراج شده مي توان رابطه بين
سختي و پارامترهاي هندسي دسته موتور را بدست آورد.
-
لينک به اين مدرک :