-
شماره ركورد
4598
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4598
-
پديد آورنده
ﻳﺎﺳﺮ ﻣﻼﺡ
-
عنوان
بررسي تجربه مشخصات مكانيكي بتن خود تحكيم و رفتار خمشي تيرهاي بتن آرمه ساخته شده از SCC
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران-مهندسي و مديريت ساخت
-
استاد راهنما
دكتر هرمز فاميلي , دكتر مرتضي حسينعلي بيگي
-
دانشكده
05
-
چكيده
در دهه اخير بتني تحت بتن خود تحكيم و بدون نياز به ويبره (بتن )SCC ،به عنوان يكي از دست آوردهاي مهم صنعت بتن معرفي گرديد . دراين تحقيق رواني و همگني مناسب SCC با استفاده از نسبت هاي مختلف سيمان ،پودر سنگ آهك و ميكروسيليس و آب و سنگ دانه ها و فوق روانساز مورد بررسي قرار گرفت و براي طرح اختلاط مقاومت هاي 60،70 ، 80 Mpa در نظر گرفته شد . مقادير مصالح و افزودني ها مختلف هستند . مشخص شد كه مي توان براي رواني مناسب نسبت آب به پودرها بين 22 / 0 تا 24 / 0 مي تواند مناسب باشد . در حالي كه براي همگني مناسب و مقاومت و جريان خمير بتن از ميكروسيليس تا % 10 و پودر سنگ آهك تا % 75 وزن سيمان مناسب نشان ميدهد . رابطه مدول گيسختگي و مقاومت كششي با مقاومت فشاري استاندارد به صورت f 18 . 1 = c r f و ct f f 67 . 0 = مي باشد . و نيز رابطه مقاومت فشاري 7 روزه و 28 روزه بطور متوسط fcu 28 = 1.88 fcu بدست آمده است . ظرايب تبديل مقاومت فشاري نمونه هاي مكعبي با استوانه اي استاندارد نسبت به ضرايب "آبا "نزديك و اندكي جزئي كمتر است . همچنين دراين تحقيق با استفاده از بتن فوق با مقاومت Mpa 70 به بررسي رفتار خمشي تيرهاي ساخته شده از آن با مقادير متفاوت ميل گرد كششي به ميزان % 14 و% 32 ، % 56 ﻭ% 86 فولاد متعادل مقطع پرداخته شد . فواصل خاموتها در تيرها ثابت و برابر cm 5 مي باشند كه كمي بيشتر از % 25 ارتفاع موثر مقطع مي باشد . نتايج نشان مي دهد افزايش آماتور كششي سبب افزايش در مقاومت نهايي ،سختي و كاهش تغيير مكان ها و نيز افزايش شكل پذيري نهايي تير مي گردد . لنگر ترك خوردگي تجربي با مقادير تئوري "آبا " تفاوت زيادي دارد ولي در تير با ميل گرد كششي با اندازه b % 56 بسيار نزديك شده است . از بررسي مقادير خمش نهايي تجربي ومقايسه با مقادير تئوري حاصل از "آبا" نشان مي دهد كه روابط طراحي خمش نهايي حاصل از روابط "آبا" مي تواند بدون هيچ تغييري در مورد بتن خود تحكيم مورد استفاده قرار گيرد .
-
لينک به اين مدرک :