-
شماره ركورد
5321
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
5321
-
پديد آورنده
سميرا ملك محمدي
-
عنوان
بخش بندي مشتريان در بازرگاني خارجي بر پايه الگوريتم هاي خوشه بندي مورد مطالعاتي سازمان توسعه تجارت ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
فناوري اطلاعات-تجارت الكترونيك
-
سال تحصيل
آبان 1385
-
تاريخ دفاع
آبان 1385
-
استاد راهنما
دكتر غضنفري
-
چكيده
چكيده
در طي چند سال گذشته تعامل شركتها با مشتريانشان بطور قابل توجهي تغيير كرده است بطوريكه
تضمين بلند مدتي براي تداوم كسب وكار با مشتري وجود ندارد . به همين دليل براي موفقيت يك
سازمان لازم است سازمان ها مشتر يانشان را بدرستي درك كرده، نيازها و خواست ه هاي آنها را پي ش -
بيني كنند و با مسلح شدن به اين اطلاعات، سلامت كاري خود را بهبود بخشند.
در اين تحقيق سعي برآن شد ه است كه با توجه به مفاهيمي مثل بخش بندي مشتريان و ابزارهايي
مانند تكنيك هاي داده كاوي شناخت از مشتريان سازمان بيشتر شود، و اين شناخت در روشن
ساختن استراتژي رفتار با مشتري جهت سودآوري بيشتر بكار گرفته شود.
در اين تحقيق داده هاي صادرات كشورمان در طي 14 سال گذشت ه مورد بررسي قرار گرفته است و
بهكمك ابزارهاي داد ه كاوي شباهت رفتار صادرات كشورمان به كشورها ي ديگر سنجيد ه ش دهاست .
تابع سنجش شباهت رفتار كشورها براساس مفاهيم قواعد انجمني تعريف گرديده است و براساس
خوشه بندي صورت گرفته است، كشورهاي مشابه در يك Kmeans اين تابع به كمك الگوريتم
هر بخش تحليل شده است و سياست هاي RFM بخش قرار گ ر فتهاند. سپس با استفاده از مدل
بازاريابي مناسب ب ا آن بخش تبيين گرديدهاست. اين كار براي اولين بار بر روي داده هاي صادرات،
سازمان توسعه تجارت ايران صورت گرفت ه است و اميد است دانش استخراج شده از اين تحقيق
بتواند سهمي هرچند كوچك در ايجاد بستري مناسب براي تسهيل و توسعه تجارت خارجي
كشورمان داشته باشد.
-
لينک به اين مدرک :