چكيده
چكيده
تكنولوژي جت ها ي برخورد ي در افز ايش نرخ پد يده هاي انتقال شامل انتقال حرارت و جرم از
سابقه اي طولا ني برخوردار است . با توجه به فيزيك پيچيده جت برخورد ي, تلاش هاي بس ياري جهت مدل
كردن اين پديده صورت گرفته است . اگر چه بس ياري از مدل هاي اوليه در مدل كردن اي ن فيزي ك از دقت
بالايي برخوردار نبوده اند, ليكن نتايج برخي از آنها با نتايج تجربي تطابق خوبي داشته است.
پارامتر هاي بس ياري در شكل گيري م يدان جر يان و انتقال حرارت ناش ي از اين جت ها تا ثير گذار
بوده كه از آنها م ي توان به عدد ر ينولدز جت , طرز قرار گ يري جت ها در چ ي دمان چند جت , ارتفاع از
صفحه برخورد, عدد ماخ, عدد پرانتل, زبري سطح و ... نام برد.
دانشگاه علم و صنعت ايران انجام گرفت ه, تا حد امكان CAE-CFD در اين تحق يق كه در مركز
سعي در ارائه مطالب تحت عناوين زير بوده است:
- آشنايي با جت هاي برخوردي, موارد استفاده و خصوصيات آن
- آشنايي با مدلهاي مختلف توربولاني, موارد استفاده و معايب و مزاياي هر يك از آنها
CALC-BFC - آشنايي با نحوه حل مورد استفاده در كد كامپيوتري
و تطابق جوابها ي حل عدد ي v2 - f - مدلسازي چند نمونه از مثالهاي جت با استفاده از مدل
با نتا يج تجر بي و در نهايت حل ميدان جريان و انتقال حرارت درون محفظه پخت نان و ارائه
تاثير عوامل مختلف (سرعت- فواصل جت ها از هم و صفحه برخورد و ...) در ميدان جريان و
انتقال حرارت.
v2 - f كلمات كليدي: جت برخوردي- مدلسازي توربولانس- مدل