چكيده
چكيده :
اغلب توليد كنندگان معتبر در جهان مجبورند بپذيرند كه قابليت استمرار در تعريف و
بكارگيري محصول جديد درعرصه فروش , مزيت رقابتي بسيار موثرتري نسبت به رقبا مي باشد .
توسعه محصول جديد و بهبود محصول موجود نقش حياتي در ادامه فعاليت بسياري از
توليد كنندگان موفق دارد . واضح است كه استاندارها و روش هاي سودمند فعلي در آينده به اندازه
كافي خوب و كارا نخواهند بود , بنابراين در اين تحقيق مراحل و فرايندهاي نوين توسعه محصول
جديد يك به يك شناسايي و مع رفي گرديد .سپس چگونگي بكار بندي و تاثير گذاري هر يك از اين
پارامترها در تبديل شدن به توليد در كلاس جهاني بررسي و بيان گرديد .در اين راستا مراحل
بر اساس استانداردهاي توسعه محصول جديد در كلاس جهاني در يك شركت ايراني NPD
(جهاد زمزم ) كه اقدام به توليد محصول جديد (لوله پلي اتيلن اسپيرال ) نموده بود , پياده سازي
بوده است . به (ABPS) شد. شيوه كار استفاده از چك ليست هاي بهترين طرح هاي آمريكايي
كمك اين چك ليست توليد كننده خواهان جهاني شدن با يك توليدكننده در كلاس جهاني
مقايسه شده و فواصل اين دو توليد كننده بررسي و مشخص گرديده (Best Practice (بعنوان
است. در پايان برخي استراتژي هاي دستيابي به هدف كه همانا كاهش فواصل موجود تا
توليد كننده جهاني شدن است , ارائه گرديده است.