-
شماره ركورد
6213
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
6213
-
پديد آورنده
فرهاد محمدي
-
عنوان
تحليل يك بعدي تماس حرارتي سوپاپ دود و نشيمنگاه به روش شناسايي سيستم
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
گرايش سيستم محركه خودرو
-
سال تحصيل
بهمن 1383
-
تاريخ دفاع
بهمن 1383
-
استاد راهنما
شجاعي فرد
-
استاد مشاور
مهندس نورپور
-
چكيده
چكيده
سيستم هاي موسوم به "كنترل ديناميك خودرو " از اواسط دهه نود ميلادي به تدريج در صنعت
خودرو بكارگرفته شده اند . اساس عملكرد اين سيستم اعمال يك گشتاور چرخشي به خودرو از
طريق ترمزگيري خودكار در يك سمت از خودرو در مواقع ضروري مي باشد . مقدار و جهت اين
گشتاور بر اساس اندازه گيري كميتهايي همچون سرعت زاويه اي حركت چرخشي و شتاب جانبي
به شيوه اي محاسبه مي گردد كه اعمال اين گشتاور به خودرو متضمن تصحيح و بهبود رفتار
ديناميكي خودرو در هر شرايط آب و هوايي و در هر نوع مانور جاده اي باشد . تحقيقات وسيعي در
سالهاي اخير در زمينه طراحي كنترلر مورد نياز براي اين سيستم انجام شده است كه بيشتر
اختصاص به خودروهاي سواري دارد . در اين بررسي همگام با آخرين تحقيقات در حال انجام در
سطح دنيا يك سيستم كنترل ديناميك خودرو براي يك خودروي سنگين كشنده و تريلر از نوع
لولايي طراحي خواهد گرديد . ويژگي يك سيستم كنترل ديناميك براي يك خودروي لولايي در
تفاوت ماهيت رفتار ديناميكي اين نوع خودرو با خودروهاي عادي و تشكيل شد ن آنها از دو بخش
متصل شده به يكديگر از طريق لولا مي باشد كه ساختار كنترل كننده را متفاوت و پيچيده تر
خواهد نمود.
اين پروژه شامل پنج ف صل مي باشد . در فصل اول تكنولوژي سيستم كنترل ديناميك خودرو، تشريح
مي گردد . در اين قسمت سيستم كنترل ديناميك خودرو و لايه پائيني آن يعني سيستم ترمز ضد
قفل بررسي شده است . فصل دوم شامل مدلسازي ديناميك خودروي لولايي مي باشد . در اين فصل
دو نوع مدل ديناميك خودرو ب صورت خطي و غيرخطي آورده شده است . در فصل سوم سيستم
كنترل كننده، طراحي گرديده است . در اين فصل اهداف كنترل كننده، سيستم كنترل بهينه و
عملكرد سيستم كنترل مورد بررسي قرار گرفته است . فصل چهارم مربوط به شبيه سازي و بررسي
عملكرد سيستم كنترل ديناميك خودرو مي باشد . در نهايت در فصل پنجم نتيجه گيري و ارائه
پيشنهادات براي تحقيقات آتي آورده شده است.
-
لينک به اين مدرک :