-
شماره ركورد
6363
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
6363
-
پديد آورنده
محمد علي شمس
-
عنوان
بررسي نحوه استفاده شركت كنندگان ايراني از رشته هاي صورت بند (Formulaic Sequencesدر بخش نگارش آزمونIELTS
-
مقطع تحصيلي
درجه كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
رشته زبان انگليسي
-
سال تحصيل
شهريور1387
-
تاريخ دفاع
شهريور1387
-
استاد راهنما
دكتر كيوان زاهدي -دكتر محمود ميرطباطبايي
-
چكيده
IELTS هدف اين پژوهش بررسي نحوه استفاده شركت كنندگان در آزمون
در بخش نگارش اين (Formulaic Sequences) " "رشته هاي صورت بند
آزمون مي باشد. پژوهشگر با جمع آوري پيكره اي متشكل از 136 نگاشته كه
در پاسخ به سؤالات مطرح شده در قسمت هاي اول و دوم نسخه هاي
توليد شده اند، و همچنين بر اساس IELTS آكادميك و عمومي آزمون
چارچوب پيشنهادشده توسط مكنزي ( 2000 ) براي شناسايي رشته هاي
صورت بند، بر آن بوده است كه تأثير بسامد و تناسب استفاده از اين رشته ها
را بر نمرات اخذ شده توسط شركت كنندگان در سه قسمت از معيارهاي نمره
،(Cohesion) يعني پيوستگي IELTS گذاري در بخش نگارش آزمون
به طور (Lexical Resource) و دايره واژگاني (Coherence) وابستگي
اخص، و نمرات نگارش شركت كنندگان به طور اعم مورد بررسي قرار دهد.
نتايج تحليل هاي دستي و كامپيوتري نشان مي دهد كه استفاده به جا و
مناسب از رشته هاي صورت بند تأثيري مثبت بر كيفيت نگارش شركت
كنندگان داشته و موجب افزايش نمرات آنان مي گردد؛ در حاليكه استفاده
مكرر و نامناسب از اين رشته ها تأثيري عكس دارد. يافته هاي اين پژوهش را
مي توان براي اصلاح و افزايش دقت معيارهاي نمره گذاري در بخش نگارش
به كار گرفت؛ به علاوه مي توان اين يافته ها را براي بهبود IELTS آزمون
كيفيت يادگيري و آموزش نحوه صحيح استفاده از رشته هاي صورت بند در
مورد استفاده قرار داد. IELTS كلاس هاي آمادگي براي شركت در آزمون
-
لينک به اين مدرک :