-
شماره ركورد
6429
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
6429
-
پديد آورنده
غزاله آشتياني مفرد طهراني
-
عنوان
تحليل عددي ماسه ريز مسلح شده با الياف موكت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران
-
سال تحصيل
دي 1384
-
تاريخ دفاع
دي 1384
-
استاد راهنما
دكتر غياثيان
-
چكيده
چكيده
اين تحقيق به آناليز عددي ماسه مسلح شده توسط زوائد موكت و مقايسه بين نتايج آزمايشگاهي و
نتايج مدلسازي عددي مي پردازد و هدف اين است كه با معادل گرفتن خاك مركب با خاك ساده از مدلهاي
رفتاري موجود براي خاكهاي معمولي براي شبيه سازي رفتار خاك مسلح شده با الياف استفاده كنيم ، تا
نيازي به مدلسازي اندركنش بين خاك و الياف نباشد و همچنين با مقايسه و تحليل نتايج به دست آمده از
آناليز عددي و نتايج به دست آمده از آزمايش هاي سه محوري و سطوح شيبدار ميزان اعتبار نتايج آناليز
عددي به منظور استفاده در شرايط كاربردي بررسي شود. براي انجام اين تحقيق :
روي نمونه (Ghiassian et al ., -1 ابتدا با توجه به نتايج آزمايش هاي سه محوري انجام شده ( 2004
،%0/8 ،%0/6 ،%0/4 ،% (Fiber Content) هايي از ماسه لاي دار كه با الياف موكت در درصدهاي وزن ي
9 مسلح گرديده و مدل هاي رفتاري ، 7 ، 5 ، 3 ، 1 (Aspect Ratio) 1% و نسبت هاي اضلاع / %1 و 2
موجود براي خاك ها و مواد مركب و با توجه به مطالعات و تحقيقات انجام گرفته توسط محققين ديگر ،
براي شبيه سازي رفتار ماده مركب (ماسه و الياف موكت) (P laxis مدل رفتاري مناسبي (موجود در برنامه
پيشنهاد شده است .
2 با استفاده از نتايج آزمايش هاي سه محوري پارامترهاي مورد نياز براي مدلسازي ماده مركب به
P laxis دست آمده است و با استفاده از آن پارامترها به مدلسازي آزمايش سه محوري در برنامه اجزاء محدود
پرداخته و نتايج به دست آمده با نتايج آزمايشگاهي مقايسه شده است.
3 سپس به آناليز عددي سطوح شيب دار پرداخته و نتايج به دست آمده با نتايج آزمايشگاهي مقايسه
گرديده و ميزان اعتبار نتايج آناليز عددي به منظور استفاده در شرايط كاربردي ارزيابي گرديده است .
از جمع بندي نتا يج به دست آمده از اين تحقيق مي توان نتيجه گرفت كه براي شبيه سازي رفتار
مقاومتي خاك مركب مي توان وارد بحث مدل كردن جداگانه الياف و روابط اندركنش بين خاك و الياف نشد
بلكه با فرض كردن ماده مركب به صورت يك خاك ساده از مدلهاي رفتاري موجود براي خاكها استفاده
-
لينک به اين مدرک :