-
شماره ركورد
7494
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
7494
-
پديد آورنده
علي پورشاهيان
-
عنوان
ارزيابي مشكلات مديريتي پروژه هاي راهسازي در استان فارس دئاتاتاتعتع
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي و مديريت ساخت
-
سال تحصيل
89
-
تاريخ دفاع
89
-
استاد راهنما
دكتر علي محمد برخورداري
-
چكيده
چكيده :
با توجه به عنايت خاصي كه به طرح هاي عمراني در جهت توسعه كشور مبذول گرديد
ضرورت دارد با بررسي وضعيت پروژه هاي راهسازي خاتمه يافته و در حال اجرا به ارزيابي
مشكلات مديريتي آنها پرداخته شود و با همكاري كليه عوامل دخيل در پروژه نسبت به رفع
معايب احتمالي و بهينه سازي آن اقدام لازم به عمل آيد .
خوشبختانه اين مهم توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي انجام پذيرفته و ارزيابي پروژه
هاي عمراني ، ملي ، تحت عنوان گزارش نظارتي طرح هاي عمراني ملي منتشر گرديد ولي
در گزارش مذكور تفكيك بين پروژه هاي راهسازي ، سدسازي ، ساختمان سازي و ... به
عمل نيامده و از طرفي استان فارس به دليل داشتن ويژگيهايي ، مشكلات و معضلا ت خاص
خود را داشته كه تاكنون مورد بحث قرار نگرفته است لذا لازم ديدم با توجه به ام كانات و
مقد ورات مشكلات مديريتي پروژه هاي راهسازي را ارزيابي نموده و در حد توان راه كارهاي
بهينه سازي آن را ارائه نمايم .
روش تحقيق مورد استفاده در اين پايان نامه تركيبي از روشهاي پژوهش اسنادي (تحليل
داده هاي ثانويه ) و پيمايشي مي باشد كه در روش پژوهش اسنادي ، جمع آوري و طبقه
بندي اطلاعات از طريق جستجو در مدارك و گزارشهاي رسمي و غير رسمي و در روش
پيمايش نيز با بهره گيري از دو ابزار طراحي پرسشنامه و انجام مصاحبه اطلاعات بدست
آمده كامل مي گردد .
در پايان نامه حاضر ابتدا به بررسي انواع راهها ، عوامل موثر در پروژه هاي راهسازي ، برنامه
ريزي و سازماندهي ، نحوه كنترل عمليات اجرايي در پروژه هاي راهسازي پرداخته شده و
ضمن اشاره به مشكلات مديريتي پروژه هاي راهسازي و ذكر علل تاخير در اجراي آنها ، به
طور خاص به بررسي لازم بر روي 53 پروژه راهسازي شامل 33 پروژه در حال اجرا و 20
پروژه خاتمه يافته ، صورت گرفت مطالعات انجام شده نشان مي دهد كه در بررسي علل
تاخير پروژه هاي راهسازي در استان 41 % ناشي از عملكرد كارفرم ا و 25 % ناشي از عملكرد
مشاور و 34 % ناشي از عملكرد پيمانكار مي باشد . همچنين در بررسي مالي انجام شده بر
روي 10 پروژه راهسازي و مقايسه مبالغ اص لاح شده پيمان با افزايش هزينه پروژه هاي
خاتمه يافته اين نتيجه حاصل گرديد كه حدود 11 درصد ضرر و زيان ناشي از تعديل قيمت
ها و ضرر و زيان ناشي از عدم بهره برداري پروژه هاي مورد بحث تحميل گرديده است كه
رقم قابل توجهي را شامل مي شود در پايان با در نظر گرفتن نتايج دبدست آمده و مصاحبه
حضوري با مسئولين پروژه هاي راهسازي موسسات و شركتهاي دولتي و كسب نقطه نظرات
انان ، پيشنهادهاي بهينه سازي مديريت پروژه هاي راهسازي ارائه گرديده است .
-
لينک به اين مدرک :