-
شماره ركورد
8051
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8051
-
پديد آورنده
معراج براتي
-
عنوان
پايش تغيير مكان جانبي خط آهنCWRبا تراورس اصطكاكي در قوس ها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن
-
سال تحصيل
1390
-
تاريخ دفاع
1390
-
استاد راهنما
دكتر جبارعلي ذاكري
-
چكيده
در خطوط جوشكاري نشده سنتي،ريل ها به وسيله درز اتصال به همديگر متصل مي شوند تا امكان تغييرات
طول ناشي از نوسان درجه حرارت محيط فراهم گردد.استفاده از درزها سبب افزايش هزينه هاي تعميير و
نگهداري خط مي گردد لذا با جوشكاري كردن خط آهن ، نه تنها هزينه هاي تعميير و نگهداري كاهش مي يابد
بلكه سبب آسايش سفر مسافران مي گردد. البته جوشكاري كردن خطوط سبب ايجاد نيرو هاي محوري شديد
در خط آهن مي گردد كه در صورت نبود مقاومت جانبي كافي خط سبب كمانش خط مي گردد. در اين پايان
نامه با بكار بردن تراورس اصطكاكي كه سبب افزايش مقاومت جانبي خط مي گردد،اقدام به جوشكاري درزهاي
خط ،در قوس 250 متري كرده ايم.و رفتار جانبي خط در زمانهاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته
است.همچنين روشي نوين براي تعيين دماي تعادل و بالطبع نيروي محوري در قوس ها ارائه گرديده است.و در
پايان با استفاده از مدلسازي كامپيوتري،قوسي 250 متري مدل گرديده است.كه با استفاده از اين مدل مي
در قوس 250 متري استخراج گردد.همچنين مقدار نيروي cwr توانيم،مقدار سختي جانبي كافي براي خط
محوري در خط را با توجه به جابجايي هاي جانبي خط برآورد گرديده است.و در انتها تعريفي جديد از دماي
تعادل شده است كه تحت عنوان دماي تعادل متغيير ناشي از جابجايي جانبي خط شده است.
تراورس اصطكاكي ،دماي تعادل،نيروي محوري،سختي جانبي،جابجايي جانبي،قوس راه
آهن
-
لينک به اين مدرک :