-
شماره ركورد
8194
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8194
-
پديد آورنده
محمود فيض آبادي
-
عنوان
تحليل نيرويي قالب و پرس در ساخت پنل هاي خودروژژ
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال تحصيل
٨٥
-
تاريخ دفاع
٨٥
-
چكيده
چكيده
استفاده از روش هاي عد دي و شبيه سازي اين امكان را فراهم مي آورد كه قبل از ساخت قالب ارزيابي
مناسبي از روند كار انجام پذيرد . اين مطالعه باعث مي شود با توجه به قالب، پرس مناسب با نيروي كافي
طراحي و انتخاب شود كه منجر به كاهش هزينه و جلوگيري از سعي و خطاي عملي خواهد شد . لذا در
اين پروژه رفتار ورق و نيروي اعمال شده به پرس در عمليات كشش عميق مورد مطالعه قرار گرفته است .
روابط تجربي در تعيين ميزان نيروي پرس در اين فرايند مرور شده و مدل ساده شده يكي از پنل هاي
خودرو با روش اجزاء محدود شبيه سازي شده است.
به همين منظور پس از بررسي قطعات گ وناگون و با توجه به امكانات موجود، قطعه كف صندوق خودرو ي
را براي تحليل انتخاب گرديد. مدل سازي هندسي و اجزاء محدود فرايند با كمك دو نرم SAMAND
شامل سنبه، CAD صورت گرفته است، به طوري كه مدل ANSYS و . ٩ CATIA V٥.R افزار ١٤
شده و تحليل اجزاء محدود آغاز ANSYS وارد نرم افزار CATIA ماتريس، ورق گير و ورق از نرم افزار
مي گردد.
و Duchene مدل انتخاب شده جهت اطمينان از صحت روند شبيه سازي بر طبق مقاله ارائه شده توسط
مي باشد. در اين مقاله نويسندگان فرايند كشش عميق يك نمونه ورق را به روش اجزاء Habraken
محدود مدل نموده اند و تأثير پارامترهاي مختلف را در اين فرايند بررسي كرده اند. كه در انتهاي پروژه
با نتايج آزمايش و مدل مورد استفاده ANSYS نتايج به دست آمده از شبيه سازي اين مدل در نرم افزار
در مقاله مقايسه شده و. علل وجود خطا و كارايي مدل استفاده شده بررسي مي گردد.
در اين پروژ ه تأثير عوامل سرعت حركت سنبه، ضريب اصطكاك، نيروي ورق گير، ضخامت ورق، ميزان
لقي قالب و جنس ورق مورد استفاده بر نيروي اعمال شده از طرف قالب بر پرس مورد تحليل و بررسي
قرار گرفته است و نتايج موجود با اطلاعات عملكرد واقعي قالب در شركت ايران خودرو مقايسه شده است.
كلمات كليدي: كشش عميق، پلاستيسيته، ويسكوپلاستيسيته، لقي قالب ،مدل سازي اجزاء محدود.
-
لينک به اين مدرک :