-
شماره ركورد
8198
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8198
-
پديد آورنده
روح اله كسرائي
-
عنوان
پرخوراني موتور EF7با توجه به پارامترهاي عملكردي طراحي با استفاده از مدلسازي يك بعدي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك
-
استاد راهنما
دكتر علي نصيري طوسي
-
چكيده
چكيده :
با استفاده از عملكرد امواج فشار ي EF- بطور ك لي در ا ين پروژه ابتدا موتور تنفس طب يع ي 7
مدل گرديد . براي اين كار تمام ي مشخصات GT-power بصورت يكبعدي و با استفاده از نرم افزار
از جمله طول، قطر و شعاع انحناء لوله ها ي س ي ستم مكش و EF- هندسي و طراح ي موتور 7
تخليه، نسبت تراكم، قطر س يلندر، كورس پ يستون، منحن ي ليفت و برخاستگ ي سوپاپ ها ي ورود ي
و خروج ي، نسبت هوا به سوخت و غ يره وارد مدل شده و سپس مدل كال يبره شده است بطور يكه
تمامي پيش بيني ه اي مدل از عملكرد موتور، با نتا يج تست از تطابق خوبي برخوردار شده است .
سپس پرخوران يا توربوشارژر به مدل اضافه شده و با انجام برخ ي تغ ييرات در مشخصات هندس ي و
طراحي، توربوشارژر ي مناسب كه در ناح يهء با بازده بالا كار م ي كند و همچن ين افزا يش توان و
گشتاور مورد ن ياز را فراهم نمايد انتخاب گرديد . همچن ين برخ ي از مشخصات موتور از جمله
زمانبندي سوپاپ و منحني ليفت به ينه شده است . بطور كلي در فصل هاي ١ و ٢ به توضيحاتي در
ارتباط با اصول پرخوراني، انواع روش هاي پرخوراني، مشكلات موجود در پرخوراني و تغييرات در
پارامترهاي طراحي يك موتور در اثر تبديل به پرخوران شده داده شده است . در فصل ٣ به مدل
هاي استفاده شده جه ت تخمين پارامترهاي عملكردي موتور اشاره شده است . در فصل ٤ به مدلتنفس طبيعي موتور 7
برخي از پاامترهاي طراحي موتور اشاره شده است . در فصل 5 به مدل موتور پرخوران شده، نحوة
كاليبراسيون مدل پرخوران ش ده، نحوة انتخاب توربوشارژر و همچنين به نحوة تغيير در برخي از
پارامترهاي طراحي موتور در اثر تبديل به حالت پرخوران شده با استفاده از مدل اشاره شده است.
همچنين در آخر ضميمه اي مربوط به منحني هاي عملكردي توربوشارژرهاي مورد مطالعه آورده
شده است.
و نحوة كاليبراسيون آن و همچنين استفاده از مدل در بهينه سازي EF
-
لينک به اين مدرک :