-
شماره ركورد
8591
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8591
-
پديد آورنده
مينا مقصود يزداني
-
عنوان
ارائه يك مدل كاربردي بازاريابي استراتژيك، براي شركت هاي كوچك و متوسط(مطالعه موردي شركت مخابراتي نماد مشاوران ارتباط دنيا)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
رشته مديريت اجرائي
-
سال تحصيل
90
-
تاريخ دفاع
90
-
استاد راهنما
مهدوي
-
استاد مشاور
جلالي
-
چكيده
چكيده
امروزه برنامه ريزي، خصوصا برنامه ريزي استراتژيك و پرداختن به مقوله بازاريابي به
شكل برنامه ر ي زي شده نقشي كليدي در موفقيت سازمانها در ميدان رقابت دارد. اين
برنامه ريزي ها كه بيشتر مورد استفاده سازمان هاي بزرگ واقع مي شود ، اگر به درستي
تدوين شود، منجر به انتخاب استراتژيي هايي مي شود كه در صورت اجراي صحيح و به
موقع، تعالي و پيشتازي سازمان هاي ب زرگ و سازمانهاي كوچك و متوسط را به ارمغان
مي آورد.
تحقيق حاضر در نظر دارد تا تفاوتهاي موجود بين بازاريابي استراتژيك در سازمانهاي
بزرگ با اين نوع بازاريابي در مؤسسات كوچك و متوسط را شناسايي نموده و از طريق
مقايسه تطبيقي مدل هاي موجود بازاري ابي استراتژيك، مدلي مناسب از اين نوع بازاري ابي
را براي مؤسسات كوچك و متوسط ارائه كند.
براي شناسايي تفاوت هاي بازاري ابي استراتژيك بين سازمان هاي كوچك و متوسط و
شركت هاي بزرگ، ابتدا ا ي ن تفاوت ها از مطالعه ادبيات موضوع استخراج شده و سپس
در اين باره از خبرگان پرسش بعمل آمد ه؛ در نهايت با گردآوري و تجزيه و تحليل نظرات
آنها، تفاوتها مورد شناسايي قرار گرفته است.
براي طراحي مدل مفهومي اين تحقيق، 5 مدل برنامه ريزي استراتژيك بازاري ابي مورد
مطالعه تطبيقي قرار گرفت. از اين مقايسه تطبيقي ، 5 عامل به عنوان وجوه مشترك مدل ها
بررسي و شناسايي شد و ا ين عوامل به عنوان شاكله اصلي مدل مفهومي جديد مورد
استفاده قرار گرفتند . تحليل داده ها نشان داد كه از نظ ر نمونه آماري، بين بازاري ابي
استراتژيك در شركت هاي بزرگ با اين نوع بازاري ابي در شركت هاي كوچك و متوسط
در موارد مختلف تفاوت معني داري وجود دارد و مدل ارائه شده در اين تحقي ق از ابعاد
مختلف براي بازاريابي استراتژيك شركت هاي كوچك و متوسط مناسب مي باشد.
واژ ههاي كليدي: برنامه ريزي بازاريابي، بازاريابي استراتژيك، شركت هاي كوچك و متوسط.
-
لينک به اين مدرک :