-
شماره ركورد
8750
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8750
-
پديد آورنده
حامد احمديراد
-
عنوان
تحليل تجربي و بهبود جفت كلاف بدنه اتوبوس ساخته شده به روش TWBدر آزمايش واژگوني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي خودرو گرايش سازه و بدنه خودرو
-
سال تحصيل
مهر ماه 1390
-
تاريخ دفاع
مهر ماه 1390
-
استاد راهنما
دكتر جواد مرزبانراد
-
چكيده
چكيده
با توجه به افزايش قدرت و سرعت در خودروها و اتوبوسهاي امروزي، ميزان تلفات جاني و مادي
تصادفات از مهمترين مسائل پيرامون صنعت خودرو ميباشد. اين موضوع در اتوبوسها به دلي ل تعداد
سرنشين بيشتر، داراي اهميت بيشتري ميباشد. در اتوبوس مهمترين برخورد، برخوردي است كه ناش ي
برا ي واژگوني اتوبوس، ECE٢ R از واژگوني ١ اتوبوس است. به هم ين دلي ل استاندارد اروپا يي 66
معيارها و آزمايشهاي اجباري تعريف كرده است.
در اين پاياننامه، به منظور معتبر سازي، يك نمونه ساده كه به عنوان بخش ي از ي ك كلاف اتوبوس
تلقي ميشود، ساخته شده و اين نمونه تحت آزمايش خمش سه نقطه اي قرار داده م يشود تا از نظر
استحكام بررسي شود. سپس مدل اجزاء محدود مشابه با مدل آزمايشگاهي در كامپيوتر ساخته م يشود
و شرايط مشابه با شرايط عملي شبيه سازي خواهد شد. از منحني نيرو- جابجايي برا ي ارزي ابي و صحه
گذاري استفاده ميشود. پس ازاصلاح و تعيين الگوي مدل كامپيوتري، يك جفتكلاف ٣ اتوبوس كه
به عنوان نمايندهاي ازكل سازه اتوبوس قابل بررسي است، مدل شده و شرا يط واژگون ي بررس ي م ي-
شود. سپس با توجه به اينكه امروزه بحث سبك سازي از اولويت هاي اصل ي صنعت خودرو است از
٤ كمك گرفته ميشود تا در عين حفظ استحكام سازه در واژگوني، تا حد امكان سبك TWB روش
سازي صورت پذيرد. در اي ن خصوص بجا ي استفاده از ي ك پروفي ل با ي ك نوع ضخامت، از دو
ضخامت براي يك پروفيل استفاده مي شود.
-
لينک به اين مدرک :