چكيده
در صنعت خدمات معيار رقابتي بودن قيمت كم، كيفيت بالا و رضايت مشتريان است. در اين زمينه سيستم ناب سرعت مورد رضايت مشتريان را تامين مي كند و از هدر رفتگي ها در زنجيره ارزش جلوگيري مي كند. در اين تحقيق اصول تفكر ناب و تكنيك هاي آن كه تاكنون اغلب در توليد از آنها استفاده شده است مورد بررسي اجمالي قرار گرفته اند، و سپس ويژگي هاي خاص صنعت خدمات را مورد بازربيني قرار داده ايم . اين ويژگي ها خدمات را از توليد متمايز كرده و جنبه هاي حياتي و مهمي را كه به هنگام ارائه راهبرد در خدمات بايد مورد توجه قرار داد تبيين مي نمايند.