-
شماره ركورد
4423
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
06 - 273 مكانيك
-
عنوان
ارزيابي پارامترهاي موثر در طراحي و عملكرد مطلوب توربوفن ها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مكانيك
-
سال فارغ التحصيلي
1391
-
استاد راهنما
دكتر محمد اخلاقي
-
موضوع ها
توربوفن , نيروي رانش (تراست) برخاستن، , مصرف سوخت ويژه , وزن بدون سوخت (خشك) , نيروي پيش رانش پرواز مستقيم (تراست كروز) , نسبت فشار كل , ضريب كنار گذر , دبي جرمي هوا
-
نويسنده
نادر طواف
-
چكيده
در طراحي يك هواپيما با نيروي رانش (تراست) مشخص و يا متفاوت، ضرورت ايجاب مي نمايد تا تمهيداتي اتخاذ گردد تابتوان تخميني معقول از پارامترهاي اساسي و دخيل در امر عملكردپايدار موتور ارائه كرد.اين بدان معني است كه با مفروض و معلوم دانستن نيروي رانش (تراست)برخاستن مورد انتظار مي بايستي بتوان پارامترهاي دخيل ديگر نظير وزن بدون سوخت (وزن خشك)، مصرف سوخت ويژه، نيروي پيش رانش پرواز مستقيم در ارتفاع بالا (تراست كروز) و ساير پارامترهاي اساسي يك توربوفن را كه مناسب كاربري هواپيماي مورد طراحي است، تخمين زد.
بدين منظور، اطلاعات گسترده اي در خصوص برخي از توربوفن هايي كه تا كنون ساخته شده اند و در حال حاضر در صنايع هوايي به كار گرفته مي شوند، جمع آوري شده است. اطلاعات مزبور در استخراج نمودارهايي به كار گرفته شده است كه پارامترهايي مورد بحث را مبتني بر تنها پارامتر معلوم كه نيروي رانش هنگام برخاستن (تراست برخاستن) است، به دست مي دهند.
از اين نمودارها و روابط حاصل از آنها مي توان در طراحي مقدماتي توربوفن ها و همچنين در انتخاب يك توربوفن مناسب در راستاي كاربري معين و در نهايت به منظور تخمين پارامترهاي عملكردي و طراحي توربوفن ها مبتني بر نيروي رانش (تراست) برخاستن در كاربردهاي متنوع استفاده نمود.
-
كليدواژه ها
توربوفن , نيروي رانش (تراست) برخاستن، , مصرف سوخت ويژه , وزن بدون سوخت (خشك) , نيروي پيش رانش پرواز مستقيم (تراست كروز) , نسبت فشار كل , ضريب كنار گذر , دبي جرمي هوا
-
لينک به اين مدرک :