-
شماره ركورد
4568
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
18-36خودرو
-
عنوان
شبيه سازي فني و آناليز مدل اقتصادي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
1391
-
استاد راهنما
آقاي دكتر كاكائي
-
موضوع ها
1-اتوبوس هيبريدي شبيه سازي شده , 2-مروري ر ادبيات , 3-مدلسازي اقتصادي اتوبوس هيبريدي در طول عمر خدمت , 4-آناليز اقتصادي اتوبوسهاي هيبريدي در حال خدمت در جهان
-
نويسنده
مرتضي طيبات
-
چكيده
افزايش نگراني¬ها به خاطر آلودگي روز افزون هوا و محيط زيست و همچنين كاهش شديد سطح منابع انرژي فسيلي، توجه افكار عمومي را به حمل و نقل الكتريكي و هيبريد الكتريكي جلب كرده است. هيبريدسازي در زمينه حمل و نقل عمومي و به خصوص اتوبوس¬هاي شهري با توجه به رفتار ترافيكي خاص، به سرعت در حال گسترش است، زير اين خودروها به دليل كاركرد در سرعت¬هاي پايين، استعداد بالايي براي تبديل شدن به خودروهاي هيبريد را دارند. از طرف ديگر، هزينه¬هاي بالاي توليد اين اتوبوس¬ها باعث شده است عدم قطعيت¬هايي درمورد سوددهي اقتصادي اين خودروها در طول عمر خدمت مطرح شود. در اين پايان نامه پس از شبيه سازي و استخراج پارامترهاي عملكردي در سيكل¬هاي مختلف رانندگي از مدل-هاي اوليه اين اتوبوس¬هاي هيبريد كه تا اواسط دهه اول قرن 21 توليد شده اند، به مدل¬سازي اقتصادي طول عمر خدمت اين اتوبوس¬ها پرداخته شده است. مدل اقتصادي شامل هزينه¬هاي اوليه، هزينه¬هاي زيرساخت، هزينه¬هاي بهره¬برداري، هزينه¬هاي سوخت و هزينه¬هاي معادل توليد آلايندگي و گازهاي گلخانه¬اي است. سپس اين مدل با مدل مشابه گسترش يافته براي اتوبوس ديزلي عادي مقايسه ¬شده است. اين مطالعه نشان داده است كه اتوبوس هيبريد ديزلي شبيه سازي شده حتي با در نظر گرفتن كمك هزينه¬هاي فدرال نمي¬تواند توجيه اقتصادي داشته باشد و اختلاف 170 هزار دلاري در هزينه¬هاي طول عمر خدمت كه بيش از 16 درصد با اتوبوس ديزلي عادي اختلاف دارد تحت سناريوهاي مطرح شده براي كاهش، قيمت قابل جبران نيست. در مدل¬سازي اقتصادي ديگر، از پارامترهاي عملكردي اتوبوس¬هاي جديد هيبريد ديزلي توليد شركت Orion در 2011 ، استفاده شد. مدل اخير نشان مي¬دهد اين اتوبوس¬هاي هيبريد كه از فناوري بسيار بالايي برخوردار هستند، عليرغم اختلاف 180 هزار دلاري در قيمت خريداري، به راحتي اين هزينه¬ها را در طول عمر خدمت خود بازگرداني مي¬كند و علاوه بر اين، آلايندگي بسيار كمتري (بين 30 تا 40 درصد) به محيط زيست تحميل مي¬كند كه از اين لحاظ بسيار مقرون به صرفه و دوستدار محيط زيست است. لذا مي¬توان ادعا كرد اتوبوس¬هاي نسل اوليه گامي در جهت رشد تكنولوژي هيبريد بوده اند و اتوبوس¬هاي هييريدي جديد به حد بلوغ تكنولوژيكي نزديك شده اند. در آينده اي نزديك (كه طبق پيش¬بيني¬ها سال 2025 اعلام شده است) بيش از 90 درصد ناوگان حمل و نقل شهري از سيستم¬هاي ديزل هيبريدي و Plug-in بهره¬گيري خواهد نمود.
-
كليدواژه ها
1-اتوبوس هيبريدي شبيه سازي شده , 2-مروري ر ادبيات , 3-مدلسازي اقتصادي اتوبوس هيبريدي در طول عمر خدمت , 4-آناليز اقتصادي اتوبوسهاي هيبريدي در حال خدمت در جهان
-
لينک به اين مدرک :