-
شماره ركورد
4569
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
18-37سمينارخودرو
-
عنوان
بررسي بوش هاي اتصال سيستم تعليق لينك پيچشي و تاثير آن بر پايداري جانبي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
1391
-
استاد راهنما
آقاي دكتر بهروز مشهدي
-
موضوع ها
1-مروري بر ديناميك خودرو , 2-بوش هاي الاستومري , 3-مدل سازي
-
نويسنده
احمد عبدي نعمت آباد
-
چكيده
در اين پروژه تاثير بوش هاي اتصال دهنده سيستم تعليق لينك پيچشي به بدنه، بر ديناميك جانبي خودرو مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است. اين سيستم تعليق در محور عقب خودروهاي محرك جلو استفاده مي شود.
براي نيل به هدف نهايي پروژه ابتدا مطالعات گسترده اي بر انواع و ساختار بوش هاي مورد استفاده در سيستم تعليق صورت گرفته است. با استفاده از نتايج حاصل شده از اين بخش، مقادير سختي و دمپينگ بوش هاي متداول مشخص گرديده است. با توجه به مدل هاي موجود براي تحليل بوش، مدل سيستم تعليق به همراه بوش در نرم افزار Adams Car ساخته شده است. بخش ديگري از كار بر مطالعه ديناميك جانبي و معيارهاي پايداري خودرو تخصيص يافته است. يكي از مهمترين پارامترهايي كه در اين زمينه مورد اهميت است ضريب كم فرماني خودرو مي باشد. لذا ابتدا تاثير پارامترهاي مختلف بر ضريب كم فرماني مرور شده است و سپس براي قضاوت در مورد نتايج شبيه سازي مورد استفاده قرار گرفته اند.
با توجه به اين كه بوش مورد نظر، بخشي از ساختار سيستم تعليق است، تاثير مستقيمي بر زواياي چرخ مي گذارد. تغيير زواياي چرخ موجب تغيير نيروي تاير گرديده و به همين جهت ديناميك جانبي خودرو دستخوش تغيير مي شود. يكي از مانورهاي مورد اهميت براي سيستم تعليق مانور رول است كه براي شبيه سازي مورد استفاده قرار گرفته است. با تغيير مقادير سختي بوش مورد نظر، در مانور مذكور، براساس نتايج شبيه سازي، ميزان تغيير زوايا بدست آمده است. با بكارگيري روابط موجود براي عوامل تاثير گذار بر ضريب كم فرماني، در نهايت ميزان تغيير اين پارامتر پايداري خودرو، مشخص گرديده است.
-
كليدواژه ها
1-مروري بر ديناميك خودرو , 2-بوش هاي الاستومري , 3-مدل سازي ,
-
لينک به اين مدرک :