-
شماره ركورد
4678
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
42-18خودرو
-
عنوان
مدلسازي سفتي خمشي و پيچشي خودروي تندر 90 براساس سفتي پانل جانبي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
آبان ماه 1392
-
استاد راهنما
آقاي دكتر خلخالي
-
موضوع ها
1- ويژگيهاي بدنه خودرو , 2-خمش , 3-پيچش , 4-تحليل در نرمافزار و نتايج
-
نويسنده
محمد نانكلي -مرضيه محسني كبير
-
چكيده
بدنه خودرو عموما براي ايمني نمودن سرنشين و آرامش وي و نگهداشتن و مرتبط ساختن نقاط نصب سيستم فنربندي، موتوبدنه لازم است كه سفتي و صلبيت لازم براي هدايت مناسب تر خودرو توسط راننده، كم وزني لازم براي شتاب گيري بهتر و كاهش لرزش ناشي از نوسانات نيروهاي آئروديناميكي خودرو پيرامون محور طولي خودرو و چغرمگي لازم براي حمل بارهاي نوساني منتهي به خستگي را دارا باشد.
سفتي پيچشي و سفتي خمشي خودرو نقش مهمي را در طراحي شاسي ايفا ميكند و با ايجاد راحتي و رانندگي بهتر، در عملكرد مناسب تر خودرو نيز نقش دارد. سفتي پيچشي تأثير مستقيمي بر عملكرد Handling دارد و با پيچيدن شاسي و بدنه نحوه استقرار تايرها روي جاده به هم ميخورد و پايداري از بين ميرود، درحاليكه سفتي خمشي به طور عمده در Ride تأثيرگذار است و كمتر در Handling نقش دارد.
اجزاي خودرو بايد به اندازه كافي صلب و سخت باشند تا تحمل لازم در برابر خمش و پيچش را دارا بوده و كمترين خيز و تغيير شكل را در بدنه اجازه دهند.
در اين پاياننامه مدل واقعي پانل جانبي خودرو تندر 90 را در نرمافزار CATIA مدلسازي نموده و سپس در نرمافزار Abaqus سفتي خمشي و سفتي پيچشي را محاسبه كرده و با سفتي مدل Beam خودرو مقايسه ميگردد.
ر، جعبهدنده، سيستم انتقال قدرت، مخزن سوخت و صندلي سرنشين طراحي ميگردد.
-
كليدواژه ها
1- ويژگيهاي بدنه خودرو , 2-خمش , 3-پيچش , 4-تحليل در نرمافزار و نتايج ,
-
لينک به اين مدرک :