چكيده
پيشگفتار
تبادل اطلاعات و فعاليتهاي تبليغاتي و تامين ارتباطات همواره از اهميت زيادي برخوردار بوده است.از اواسط قرن بيستم، انسان ها شاهد افزايش قابل ملاحظه پروسه ارتباطات و مبادله اطلاعات در سطح ملي و بين المللي به خصوص ازنظر كميت و كيفيت رشد مطبوعات هستند، چنانكه از دهه هاي آخر قرن بيستم مطبوعات نه تنها پروسه اطلاع رساني را سرعت بخشيد بلكه نقش خودرا در اداره ذهنيت عامه تثبيت كرده است. اصولا مطبوعات و جرايد با كاركردهاي متفاوت در حوزه هاي مختلف داراي تاثير مي باشند كه ازجمله مهمترين آنها مي توان به كاركرد فرهنگي، سياسي، تبليغاتي، تفريحي و علمي اشاره كرد.
كمبود فضاهاي فرهنگي در شهر و نيز نامناسب بودن اكثر ساختمان هايي كه در اين حوزه فعاليت مي كنند و معمولا به اين منظور طراحي نشده اند، بر كسي پوشيده نيست. يكي از دلايل استقبال نسبتا كم مردم از مطالعه جرايد و نشريات عدم وجود مكان دائمي براي نمايش و دسترسي به نشريات روز ايراني و خارجي درسطح شهر و منطقه است. ليكن مكاني فرهنگي با محوريت خبر و مطبوعات و عرضه آن در محيطي آرام و مفرح در سطح شهر كه كليه نيازهاي فرهنگي خانواده از خردسال تا كهنسال را به طور همزمان تامين كند،ضروري به نظر مي رسد. احداث مركزي براي عرضه اخبار روز و نمايش و فروش مطبوعات و نيز تبادل نظر با روزنامه نگاران و خبرنگاران مي تواند در ميزان استقبال مردم از رسانه هاي مطبوعاتي كارگشا باشد.