-
شماره ركورد
5130
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
06 - 473 مكانيك
-
عنوان
بررسي تجربي اثرات اغتشاشات ورودي بر عملكرد رديف پره كمپرسور محوري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مكانيك
-
سال فارغ التحصيلي
1393
-
استاد راهنما
رضا تقوي
-
موضوع ها
كمپرسور محوري , صفحه مشبك توربولانس ساز , تست ريگ
-
نويسنده
رضا روغني زادگان
-
چكيده
با توجه به اينكه در كسكيد بررسي دقيق پديده ها به واسطه عدم وجود دوران امكان پذير نيست تحقيقات به سمت استفاده از تست ريگكمپرسور محوري متمايل گرديده است. در اين مطالعه بررسي اثرات توربولانس ورودي بر عملكرد دستگاه تست كمپرسور محوري به صورت تجربي انجام شده است. به اين ترتيب كه ابتدا عملكرد كمپرسور در حالت عادي مورد ارزيابي قرار گرفته و سپس بعد از نصب صفحه توربولانس ساز دوباره اين عملكرد بررسي شده و با حالت بدون صفحه مقايسه شده است. در اين پروژه توزيع فشار استاتيك در طول وتر پره در ناحيه نوك پره به وسيله لوله هاي پيتوت و مانومتر گازوئيلي و همچنين توزيع سرعت و اغتشاش در طول ورودي كمپرسور بوسيله جريان سنج سيم داغ اندازه گيري شده است.
پس از اندازه گيري و مقايسه پارمترهاي گفته شده مشاهده مي شود كه توربولانس تاثير چنداني بر توزيع و نسبت فشار در كمپرسور ندارد. همچنين مشاهده مي شود كه سرعت و اغتشاش در طول ورودي كمپرسور و با نزديك شدن به پره افزايش مي يابند. اما با نصب صفحه توربولانس ساز و در مقايسه با حالت بدون صفحه از ميزان سرعت كاسته شده و شدت اغتشاش افزايش مي يابد كه اين موضوع مي تواند باعث تشديد ناپايداري هايي در نوك پره كمپرسور شود.
-
كليدواژه ها
كمپرسور محوري , صفحه مشبك توربولانس ساز , تست ريگ
-
لينک به اين مدرک :