-
شماره ركورد
5146
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
60-18 خودرو
-
عنوان
كاربرد كامپوزيتها در خودرو جذب انرژي و تحليل رفتار كامپوزيتها تحت بارگذاري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
شهريور1393
-
استاد راهنما
سلمان ابراهيمي نژاد
-
موضوع ها
1-معرفي كامپوزيتها2-كاربرد كامپوزيتها در صنعت خودرو3-جذب ضربه و معيارهاي تخريب كامپوزيت ها4-مدلسازي و تحليل كامپوزيت تحت بارگذاري خمشي
-
نويسنده
فرزاد شيرمحمدلي
-
چكيده
امروزه شاهد پيشرفت روزافزون استفاده از كامپوزيتها در صنايع نظامي، دريايي و خودرو سازي و... مي¬باشيم برهمين مبنا در اين پروژه كارشناسي كاربرد كامپوزيتها در خودرو مورد مطالعه گرفته است. در اين مطالعه قابليت جذب انرژي و تحليل رفتار تخريب در كامپوزيتها و معيارهاي تخريب مرور شده و كاربردهاي اجزاي كامپوزيتي در خودرو مورد بررسي قرار گرفته است. در اين پايان نامه، رفتار تنش صفحات كامپوزيتي بصورت تحليلي و عددي بررسي مي شود. در اين تحليل بارگذاري و شرايط مرزي مطابق با شرايط ايده آل در نظر گرفته شده كه نتايج آن تطابق خوبي را با نتايج حاصل از حل تحليل نشان مي دهد. در اين پروژه ابتدا به معرفي كامپوزيتها و نانوكامپوزيت ها و تقسيم بندي و نحوه ساخت آنها پرداخته شده است. در ادامه، در فصل دوم كاربرد كامپوزيتها در صنعت خودرو مورد تحليل قرار گرفته است. در فصل سوم كاربرد كامپوزيتها به عنوان جاذب انرژي و معيارهاي تخريب آنها بررسي شده است. فصل چهارم به بررسي و تحليل رفتار كامپوزيتها تحت بارگذاري مي پردازد. در اين فصل يك صفحه كامپوزيتي (سقف خودرو) به دو روش حل تحليلي و روش اجزاء محدود مدلسازي شده و رفتار آن تحت خمش خالص مورد بررسي قرار گرفته و نتايج حاصل از مدلسازي عددي با نتايج تحليلي مقايسه شده اند. به اين منظور كامپوزيت با الياف كربن و رزين اپوكسي با استفاده از المان هاي تنش صفحه اي چهار گره اي خطي مدلسازي و تحليل شده است و تنش لايه هاي 0 و 90 در دورترين لايه ها نسبت به صفحه مياني محاسبه شده است. با توجه به اينكه ورق تحت خمش مي باشد، لايه هاي بالايي تحت فشار و لايه هاي زيرين تحت كشش مي باشند. بيشينه مقدار تنش در لايه اول بيشتر از لايه پنجم بوده و كرنش لايه پنجم نيز بيشتر از لايه اول بوده است. نتايج حاصل از حل عددي (اجزاء محدود) به اندازه قابل قبولي بر نتايج روش تحليلي (تئوري كلاسيك لايه اي) تطابق داشته و خطاي حل عددي در حدود 1 تا 7% مي باشد.
-
كليدواژه ها
1-معرفي كامپوزيتها2-كاربرد كامپوزيتها در صنعت خودرو3-جذب ضربه و معيارهاي تخريب كامپوزيت ها4-مدلسازي و تحليل كامپوزيت تحت بارگذاري خمشي
-
لينک به اين مدرک :