-
شماره ركورد
7102
-
پديد آورنده
مهنوش قادري
-
عنوان
تحليل خستگي فنرهاي مارپيچ سيستم تعليق اوليه لكوموتيو ايران سفير (ER24PC)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي ماشين هاي ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1399
-
استاد راهنما
دكتر داوود يونسيان
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهنوش قادري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/11/10
-
دانشكده
مهندسي راه آهن
-
عنوان به انگليسي
Fatigue analysis of helical compression spring in primary suspension system of Siemens locomotive ER24PC (IRAN SAFIR)
-
چكيده
رشد و گسترش روز افزون ناوگان ريلي كشور، نيازمند توجه بيشتر به تعميرات و نگهداري صحيح ناوگان و همچنين خودكفايي در ساخت قطعات و زيرمجموعه هاي مكانيكي است از اين رو تسلط بر الزامات طراحي و ساخت بيش از پيش حائز اهميت خواهد بود.
پژوهش پيش رو تحقيقي كاربردي در حوزه ناوگان مسافري و لكوموتيو هاي پروژه ايران سفير است كه در آن يكي از عناصر كليدي سيستم تعليق بوژي هاي اين لكوموتيو به طور كامل مدل سازي و مورد تحليل قرار گرفته است.
فنرهاي مارپيچ سيستم تعليق اوليه از اهميت بالايي در ديناميك وسيله نقليه، راحتي سفر و ايمني برخوردار هستند. خرابي و شكست در اين قطعه مي تواند ايمني سير را به خطر بيندازد. با توجه به نوع بارگذاري هارمونيك و سيكلي فنر ها در وسايل نقيله ريلي، تحليل شكست ناشي از خستگي، همواره يكي از تحليل هاي مهم عملكردي قطعه است.طبق روشي كه در اين پژوهش براي تعيين عمر خستگي فنر در پيش گرفته شد، طراحي براي عمر نامحدود حاصل گرديد. بررسي نقاط بحراني در طي روند تحليل استاتيك تا هارمونيك فنر، درك بيشتري از نقاط مستعد شكست در فنر را به دنبال داشت.
با توجه به شرايط موجود در حوزه تامين قطعات و لزوم بومي سازي در توليد، نمونه ساخت داخل اين فنر نيز در پژوهش وارد شده و به طور مقايسه اي با نمونه اورجينال مورد بررسي قرار گرفته است.
-
كليدواژه ها
ANSYS ،CATIA ،لكوموتيو مسافري، سيستم تعليق اوليه، فنر مارپيچ، تحليل خستگي
-
لينک به اين مدرک :