-
شماره ركورد
7713
-
پديد آورنده
فاطمه هاشمي
-
عنوان
طراحي هويت برند و بسته بندي قهوه دمي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال فارغ التحصيلي
1400
-
استاد راهنما
دكتر سيد هاشم مسدد
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه هاشمي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/11
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
عنوان به انگليسي
Brand identity design and brewing coffee packaging
-
چكيده
شركتها و سازمانهاي در محيط اقتصادي كنوني، در بازارهايي فعاليت ميكنند كه مبتني بر رقابت بسيار شديد است. لذا شركتها براي موفقيت خود ناگزير از دستيابي به مزيتهاي رقابتي هستند. يكي از مهمترين مزيتهاي رقابتي براي هر شركتي، برقراري ارتباطات بهينه با مشتريان است بهگونهاي كه بتواند تصوير خود نظر مشتريان را بهبود بخشيده و وفاداري مشتريان را افزايش دهد و بدين ترتيب سهم مناسبي از بازار را در اختيار خود بگيرد. يكي از مؤثرترين راههاي حفظ ارتباط با مشتريان، توجه به برندسازي است.
هويت برند مجموعه تمامي عوامل مشتركي است كه همه اركان برند را در داخل و بيرون آن پيوند ميدهد و هماهنگ ميكند بنابراين هويت برند فقط شامل نشانه، لوگو تايپ يا نام برند نيست. ساختار هويتي برند بهطوركلي داراي دو بخش ملموس و ناملموس است كه بخش ملموس نيز خود شامل سه جنبه اصلي شامل هويت بصري، هويت شنيداري و هويت كلامي است.
هويت بصري برند خود دربرگيرنده نشان برند، نقشه معماري لوگو، ساختار و قواعد استفاده از نام و نشان برند، كاربردهاي مجاز و غيرمجاز لوگو، وارياسيون (تنوع) و رنگبنديهاي لوگو، پسزمينههاي مجاز و غيرمجاز لوگو، رنگهاي سازماني و رنگهاي ثانوي، فونتهاي سازماني و ساختار و قواعد بصري سبك و سياق برند در بستهبندي، تبليغات و تشريفات و … است.
يكي از راهكارهاي اصلي براي تقويت هويت بصري برند، استفاده از يك ابزار بازاريابي مشهور، كارآمد و مؤثر به نام بستهبندي است. بستهبندي به دليل اينكه يك وسيله ارتباطي مهم است و در لحظه مناسب و در زمان اتخاذ تصميم خريد توسط مشتري با وي ارتباط برقرار ميكند موردتوجه همگان بوده است.
حال در اين پايان نامه با همكاري دفتر طراحي تيريتي طراحي هويت بصري برند قهوه دمي ( انتخاب نام و طراحي لوگو و بسته بندي قهوه دمي) انجام شده است .در اين تحقيق ابتدا چشم انداز و ماموريت برند از ديدگاه كارفرمايان مورد بررسي قرار گرفته شده است وسپس جهت بررسي بازار داخلي قهوه به صورت ميداني در بازار 15 خرداد و رستري ها و قهوه فروشي ها و كافي شاپ ها و مصرف كننده هاي خانگي تهران و شهرستان ها و برند هاي برتر بازار هاي خارجي از نظرات مختلف بررسي شدند تا نهايت به يك تصوير جامع از بازار قهوه و ذائقه مشتري رسيديم. سپس با استفاده از اطلاعات به دست امده و نظر كارفرمايان ، جايگاه برند و سبك و سياق ان و بسته بندي قهوه را متناسب با بازار مصرفي تعيين كرديم.
واژگان كليدي : هويت برند ، نام برند ، لوگو ، بسته بندي ، قهوه دمي ، بازار داخلي و خارجي
-
كليدواژه ها
قهوه , بسته بندي , هويت برند , طراحي
-
لينک به اين مدرک :