-
شماره ركورد
8164
-
پديد آورنده
حسين فرزي
-
عنوان
طراحي و مدل سازي كوپلينگ و گيربكس موتور قطار¬هاي مترو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي مكانيك
-
سال فارغ التحصيلي
1401-1402
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر اشرفي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حسين فرزي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/08/16
-
دانشكده
مهندسي مكانيك
-
عنوان به انگليسي
Design and modeling of coupling and gearbox of metro trains
-
چكيده
كوپلينگ موتور قطعه اي بسيار كاربردي است كه در موتور براي اتصال دو محور شفت استفاده مي¬شود. اهميت استفاده از كوپلينگ باعث شده تا بسياري از پروژه هاي مختلف بدون كاربرد كوپلينگ موتور به سر انجام نرسد و همچنين گيربكس تجهيزي است براي انتقال توان مكانيكي از يك منبع توليد توان به يك مصرف¬كننده و همچنين جهت برآورده ساختن گشتاور و سرعت دوراني مورد نياز مصرف¬كننده به كار مي¬رود. در سيستم هاي انتقال گشتاور كوپلينگ ها از اهميت بالايي برخودار هستند. از كوپلينگ ها براي انتقال سرعت، قدرت و گشتاور يك شافت به شافت ديگر استفاده ميشوند. اين قطعات در تنوع بسيار زيادي ساخته شده و دليل اين نيز مشكلاتي است كه در زمينه ارتباط بين دو شافت به وجود ميآيد. كوپلينگ گيربكس با توجه به دقت تراز و گشتاور مورد نياز، در انواع صلب (Rigid) و انعطاف پذير (Flexible) ساخته ميشوند در حالي كه گيربكس در واقع يك واسطه بين منبع توان و مصرف¬كننده توان مي باشد كه بين منبع توان و مصرف¬كننده توان يك انعطاف¬پذيري برقرار ميكند به دليل هماهنگ بودن گشتاور و سرعت دوراني منبع توليد توان با مصرف¬كننده نياز به ماشيني كه بتواند اين هماهنگي را به صورت يك واسطه برقرار كند امري ضروري به نظر مي¬رسد دستگاهي كه اين خواسته را مي¬تواند تامين كند گيربكس نام دارد.
-
لينک به اين مدرک :