-
شماره ركورد
8225
-
پديد آورنده
فاطمه خاكشوري
-
عنوان
طراحي فرمي ابنبات شكرپنير و بسته بندي ان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال فارغ التحصيلي
1401
-
استاد راهنما
دكتر مهدي خرم
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه خاكشوري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/08/26
-
دانشكده
معماري شهرسازي
-
چكيده
چكيده
يكي از مهمترين مزيتهاي رقابتي براي هر شركتي، برقراري ارتباطات بهينه با مشتريان است بهگونهاي كه بتواند تصوير خود نظر مشتريان را بهبود بخشيده و وفاداري مشتريان را افزايش دهد و بدين ترتيب سهم مناسبي از بازار را در اختيار خود بگيرد. يكي از مؤثرترين راههاي حفظ ارتباط با مشتريان، توجه به برندسازي و هويت يكپارچه سازماني است.يكي از راهكارهاي اصلي براي تقويت هويت برند، استفاده از يك ابزار بازاريابي مشهور، كارآمد و مؤثر به نام بستهبندي است. همچنين شكلهايي كه مصرفكننده در فرم محصولات غذايي كه در آن محصول ارائه ميشود، همگي ميتوانند بر واكنشهاي حسي-تبعيضآميز و لذتگرايانه مصرفكننده به محصولات غذايي تأثير بگذارند.
آبنبات(شكر پنير) بجنورد از همان آغاز در شكلي ساده توانسته خود را تا دورترين شهرهاي ميهن عزيزمان برساند و در سيني چايي و داخل قندانها جايي باز كند. بطوري كه از مشهد و گرگان گرفته تا تهران و اصفهان خريداران آبنبات بجنورد هستند
شكر پنير يا همان آبنبات خراسان شمالي برندسازي نشده است؛توليدات سوغات و صنايع دستي اين خطه با تنوعي كم نظير شهرتي جهاني دارد اما نبود برند مانع اقتصادي شدن اين كالاها در اين استان و حتي در كشور شده است. آبنبات بجنورد مركز استان خراسان شمالي در سالهاي گذشته به كشورهايي همچون روسيه، اندونزي و امارات متحده عربي بصورت محدود و بعضا چمداني صادر شده است. با وجود اينكه اين سوغات شيرين طرفداران زيادي دارد اما براي گسترش نياز به برند سازي دارد.
تغذيه نقش اساسي در كيفيت و نتيجه زندگي دارد و استفاده از مواد خوراكي طبيعي و سالم يكي از راههاي افزايش ضريب سلامت افراد اسـت.يكي از اين موارد قند هاي طبيعي و سالم است كه در اين پروژه به شناخت ابنبات خراسان شمالي محصول بجنورد و چگونگي برندسازي اين محصول كه از چاشنيهاي سنتي مفيد و بهترين جايگزين قند محسوب ميشود،ميپردازيم.در اين پروژه با بررسي و شناخت و تاريخچه و ويژگي محصول و استان مورد نظر و مطالعات كتابخانه اي مبتني بر مطالعه ي الگو هاي كارامد و موثر در برندينگ هويت محصول و هويت بسته بندي در داخل و خارج ايران و بررسي نمونه هاي موجود با هدف برندينگ و توسعه بهره وري و با گرداوري دادهها از طريق بررسي اسناد، مشاهده رفتار يا مصاحبه با شركتكنندگان سعي بر طراحي استاندارد و زيبا براي محصول ابنبات و بسته بندي ان در جهت ايجاد برند سازي و هويت استاندارد و درست با اهداف فوق الذكر داريم.
واژگان كليدي: طراحي آبنبات شكرپنير،بسته بندي،برند سازي،هويت بسته بندي
-
كليدواژه ها
فرم آبنبات شكرپنير , بسته بندي , برند سازي , هويت محصول
-
لينک به اين مدرک :