-
شماره ركورد
8320
-
پديد آورنده
محمدمهران صلواتي
-
عنوان
بررسي تأثير راهبردهاي بازاريابي ديجيتال بر تصميم به خريدِ مجددِ آنلاين توسط مشتريان فروشگاههاي اينترنتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال فارغ التحصيلي
1401
-
استاد راهنما
دكتر احمد ماكوئي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدمهران صلواتي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/12/15
-
دانشكده
دانشكده مهندسي صنايع و سيستمها
-
عنوان به انگليسي
Investigating the Effect of Digital Marketing Strategies on the Decision to Repurchase Online by Customers of Online Stores
-
چكيده
رسانه هاي اجتماعي امروزه به بخش جدايي ناپذير زندگي بسياري از مردم تبديل شده است. شبكه هاي اجتماعي بخشي از رسانه ي اجتماعي هستند كه با اهداف مختلفي ايجاد شده اند و كاربران بسيار زيادي را به خود جذب كرده اند اينترنت و شكل گيري رسانه هاي اجتماعي آنلاين، زيرساخت مناسبي براي روابط جمعي ايجاد نموده است. اين رسانه ها در ابتدا با هدف برقراري ارتباط ميان افراد مورد استفاده قرار مي گرفتند. امروزه با گسترش محبوبيت و استفاده از رسانه هاي اجتماعي، بسياري از شركتها از اين زيرساخت ارتباطي، در راستاي نيل به اهدافي مانند بازاريابي، تبليغات، فرهنگ سازي و غيره بهره ميبرند؛ بنابراين محيط تجارت الكترونيك كه مبتني بر اينترنت است، اين امكان را به مشتريان مي دهد تا براي جستجوي اطلاعات، خريد كالا و خدمات از طريق ارتباط مستقيم با فروشگاه هاي اينترنتي اقدام كنند.
پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصيفي- پيمايشي و از نوع همبستگي و بر اساس هدف كاربردي ميباشد و با هدف بررسي تاثير راهبردهاي بازاريابي ديجيتال، بر تصميم به خريد مجدد آنلاين توسط مشتريان فروشگاه هاي اينترنتي شهر تهران انجام گرديده است. جامعه آماري اين پژوهش مشتريان فروشگاه هاي اينترنتي (آنلاين شاپ) شهر تهران و مديران و گردانندگان اين فروشگاه ها هستند. اين فروشگاه هاي اينترنتي (آنلاين شاپ) از طريق شبكه اجتماعي اينستاگرام واتس اپ، تلگرام و وب سايت مربوطه، فعاليت هاي بازاريابي انجام ميدهند و محصولات خود را در اين پلتفرم ها عرضه و معرفي مي نمايند. براي تعيين حجم نمونه از فرمول كوكران استفاده گرديد و تعداد 384 نفر مشتريان فروشگاه هاي اينترنتي كه از اين فروشگاه ها خريد اينترنتي انجام داده اند. به منظور جمع آوري داده ها از دو پرسشنامه بازاريابي ديجيتال و قصد خريد مجدد استفاده گرديد. پس از جمع آوري اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه ،داده هاي بدست آمده توسط نرم افزار SPSS-26 با عمليات آماري مورد نياز مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. محاسبه هاي آماري در دو بخش آمار توصيفي شامل فراواني و درصد فراواني متغيرهاي جمعيت شناختي پژوهش و آمار استنباطي شامل آزمون كلموگروف- اسميرنف به منظور بررسي نرمال بودن توزيع داده ها و آزمون رگرسيون ساده و چندمتغيره به منظور پي بردن به وجود تاثير يا عدم وجود تاثير متغيرهاي بر يكديگر انجام شد.
نتايج پژوهش حاضر نشان داد كه راهبردهاي بازاريابي ديجيتال از قبيل استفاده از شبكه هاي اجتماعي، برنامه ريزي بازاريابي ديجيتال، درگيري و مشاركت مشتريان و عملكرد بازاريابي ديجيتال بر تصميم به خريد مجدد آنلاين مشتريان فروشگاه هاي اينترنتي تأثير مثبت و معنادار دارد.
-
كليدواژه ها
،تصميم خريد مجدد آنلاين، , ،راهبردهاي بازاريابي ديجيتال، , ،فروشگاههاي اينترنتي، , ،مصاحبه، , ،تحليل آماري.
-
لينک به اين مدرک :