-
شماره ركورد
8343
-
پديد آورنده
مريم سادات علي پور سن سني
-
عنوان
اولويت بندي انتخاب بازار هدف بار (مطالعه موردي: شركت تركيب حمل و نقل)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي حمل و نقل ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1402
-
استاد راهنما
دكتر ملودي خادم ثامني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مريم السادات علي پورسن سني
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/01/15
-
دانشكده
مهندسي راه آهن
-
عنوان به انگليسي
Prioritizing the selection of the cargo market (case study: Tarkib Trans Co.)
-
چكيده
صنعت حمل ونقل ريلي در نقل وانتقال بار از ديرباز با توجه به مزاياي آن مورد توجه دولتمردان بوده. اين
صنعت در ايران با آنكه داراي سابقه نسبتاً طولاني ميباشد و در سالهاي اخير نيز با پيشرفتهاي بسيار روبرو
بوده اما هنوز جايگاه مناسب خود را در حمل بار به دست نياورده است. از دلايل پايين بودن سهم
حمل ونقل ريلي بار در ايران، وجود حق دسترسي ناهمگون بين بخش ريلي و جاده اي است و حاكم بودن
نگرش دولتي و عدم به كارگيري مناسب مديريت بازار است، بطوري كه بر شناسايي و تمركز بر بازارهاي هدف
كمتر توجه شدهاست.
شناسايي بازارهدف موجب تمركز تلاشهاي بازاريابي و استفاده بهينه از منابع و امكانات ميشود.
همچنين،ارتباط قويتري با بازارهاي هدف ايجاد شده و در واقع، به بهترين نحو اطلاعات مفيدي درباره خدمات
حمل ونقل ريلي در اختيار مشتريان قرار گرفته و در نتيجه معرفي درستي از اين صنعت به عمل ميايد. حال
در اين تحقيق سعي شده است بازار هدف بار براي شركت تركيب حمل و نقل شناسايي گردد و مشتريان
بالقوه موجود در اين بازار از روش AHP اولويت بندي گردند. مبناي انتخاب مشتريان نوع محصولات توليدي
آنها بوده كه ميبايست با واگن لبه كوتاه قابل حمل باشند.
-
كليدواژه ها
صنعت حمل و نقل ريلي , بازار هدف , بار , واگن لبه كوتاه , روش ahp
-
لينک به اين مدرک :