-
شماره ركورد
8491
-
پديد آورنده
حورا حامدي
-
عنوان
بررسي كاربرد متاورس در حوزه آموزش در دانشگاهها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي حمل ونقل ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1402
-
استاد راهنما
دكتر رضا محمدحسني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
حورا حامدي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/06/13
-
دانشكده
راه آهن
-
عنوان به انگليسي
Investigating the use of METAVERSE in the field of education in universities
-
چكيده
اين مطالعه به بررسي كاربرد متاورس در زمينه آموزش عالي مي پردازد. متاورس به دنياي واقعيت مجازي اشاره ميكند كه در آن كاربران قادرند به كمك تصاوير سه بعدي با ساير كاربران ارتباط برقرار كنند، همچنين به بررسي مزايا و چالشهاي بالقوه ادغام متاورس در محيطهاي دانشگاهي ميپردازد و انواع متاورس از جمله واقعيت افزوده ، لايف لاگينگ ، دنياي آينه اي و واقعيت مجازي و كاربردهاي خاص آنها در محيط هاي آموزشي مورد بحث قرار مي گيرد. به عنوان مثال، واقعيت افزوده مي تواند براي افزايش تجربيات آزمايشگاهي با ارائه شبيه سازي هاي سه بعدي به دانش آموزان استفاده شود، در حالي كه واقعيت مجازي مي تواند كلاس هاي مجازي واقعي را براي يادگيري از راه دور ايجاد كند.
شناسايي مزاياي بالقوه استفاده از متاورس در آموزش عالي، فرصتهاي جديدي براي ارتباطات اجتماعي ارائه ميكند، خلاقيت و همكاري را ارتقا ميدهد و تجربيات يادگيري جديد و جذاب را از طريق مجازيسازي ارائه ميكند. با اين حال، اين تحقيق چندين محدوديت را نيز تأييد ميكند، مانند اشكالات احتمالي در ارتباطات اجتماعي، نگرانيهاي مربوط به حريم خصوصي، و چالش ادغام تجربيات متاورس با دنياي واقعي. براي پيادهسازي مؤثر متاورس در محيطهاي آموزشي، اين پژوهش پيشنهاد ميكند كه اساتيد بايد درك دانشجويان از متاورس را تجزيه و تحليل كنند، پروژههاي حل مسئله و مشاركتي طراحي كنند و پلتفرمهاي متاورس آموزشي را توسعه دهند كه امنيت دادههاي دانشجويي را در اولويت قرار دهد. در نتيجه، متاورس با ارائه يك محيط مجازي منحصربفرد براي يادگيري، امكانات اميدواركننده اي را براي تغيير آموزش عالي ارائه مي دهد. با اين حال، بررسي دقيق مزايا و محدوديتهاي بالقوه آن براي ادغام موفقيتآميز در برنامههاي درسي دانشگاه ضروري است.
-
كليدواژه ها
متاورس , واقعيت مجازي , واقعيت افزوده , برنامه هاي آموزشي , آموزش عالي
-
لينک به اين مدرک :