-
شماره ركورد
8554
-
پديد آورنده
اميرمحمد رضواني سنگسري
-
عنوان
بررسي سير تغييرات ساختاري راهآهن فرانسه از بدو ساخت تا امروز
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1402
-
استاد راهنما
دكتر مسعود يقيني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميرمحمد رضواني سنگسري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/06/25
-
دانشكده
راه آهن
-
عنوان به انگليسي
History of Structural reforms in French railways
-
چكيده
صنعت راه آهن در بيشتر نقاط دنيا به صورت سودده نبوده و براي پيشرفت و تداوم، از طرف دولت سوبسيد دريافت ميكند. در دهه هشتاد و نود ميلادي بسياري از كشورهاي دنيا من جمله ژاپن، انگلستان، كانادا و فرانسه به سوي تغيير و اصلاح در ساختار راه آهن خود قدم نهادند تا اندكي از بار بدهي و هزينههاي شديدي كه برروي راه آهن خود هست كم كنند و در مديريت خود، بازدهي بيشتري را لحاظ كنند.
سرآمد تمام خصوصيسازيها و اصلاحات درست و اولين تغيير ساختار موفق در تاريخ مدرن، كشور ژاپن است. در دهه 40 و 50 ميلادي راه آهن ژاپن در مضيقه رقابت با ديگر شيوههاي حمل و نقل قرار گرفت و با كاهش ميزان درآمد به صنعتي ضررده تبديل شد. سرانجام در دهه 80 ميلادي تصميمات گرفته شد و اصلاحاتي برروي اين راه آهن صورت گرفت. راه آهن ملي ژاپن به شش شركت مسافري خصوصي منطقهاي و يك شركت باري خصوصي تبديل شد و پس از آن آمار و ارقام تغيير كردند و پيشرفتهاي زيادي در اين صنعت حاصل گرديد.
در دهه 90 ميلادي اروپا نيز در اين مسير قدم نهاد تا منجر به گشايش رقابت و خصوصيسازي هرچه بيشتر در كشورهاي اين قاره سبز شود. بسياري تلاشهاي موفق و ناموفق در اين كشورها در اين زمينه صورت گرفت و تصميمات و برنامهريزيهاي غير واقعگرايانه در بسياري از كشورها مانند انگلستان منجر به شكست در اين مسير شد. يكي از راهآهنهاي بسيار مهم و پيشرو در سراسر جهان، راهآهن كشور فرانسه است و در اين پاياننامه توضيحاتي مبسوط در مورد تاريخ سير تغييرات ساختاري اين راهآهن از قرن نوزدهم تا به امروز داده ميشود كه شامل موارد زيادي از جمله نحوه اصلاحات، اهداف و معايب آن ميشود.
-
كليدواژه ها
تغيير ساختار , راه آهن فرانسه , رژيم بهرهبرداري , خصوصي سازي , اصلاحات ريلي
-
لينک به اين مدرک :