-
شماره ركورد
9233
-
پديد آورنده
عماد وثوقي
-
عنوان
تنظيم هوشمند درجهي سختي در باز يهاي جوركردني موبايلي به صورت پويا
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي كامپيوتر
-
سال فارغ التحصيلي
1403
-
استاد راهنما
دكتر مهرداد آشتياني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
عمادالدين وثوقي اصل
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/07/08
-
دانشكده
مهندسي كامپيوتر
-
عنوان به انگليسي
Smart Dynamic Difficulty Adjustment in Mobile Match-3 Games
-
چكيده
تنظي م درج هي سخت ي مرااك به صورت پويا در باز ي ه اي موبايلي و به خصو ژانر جوركردني در سا لهاي اخير ش ديداً مورد توجه باز يهاي مهم اين سبك در بازار با زيهاي موبايلي بوده است زير ا باعث ارائهي تجرب هي كاربري درگيركنند هتر و در نهايت فروش بالاتر باز ي م يشود. استفاده از هوش مصنوعي در جهت دقي بت ر دست هبن دي كردن كاربران و تنظي م سطح سخت ي به صورت هوشمند و پويا م ي تواند كمك شايان ي به ترغيب مرااك ، بيشتر كاربران برا ي ادام هي بازي و پيشر وي در مرااك كند. در واقع با تنظ يم درست ميزان سخ تي براي هي چ كاربر ي نه آ نقدر سخت هستند كه از اد ام هي بازي ناامي د شود و نه آ نقدر آسان هستند كه چالش ي ايجاد نكنند و كاربر بازي را رها كند. رو شهاي مختلف ي براي انجام اين كار وجود دارد كه از جمل هي آن م يتوان به دست هبن دي غير پ وياي كاربران با توجه به نحو هي رفتار آ نها در باز ي نميزا ن خريد، تعداد باخت در هر مراله، مدت زمان هر جلسهي با زي و... با استفاده از شروط ثابت صفر و يك ي اشاره كرد. در اين رو ش كه اغلب در صنعت در اال استفاده است، كاربران بدون توجه به داد هي تاريخ ي جم عآوري شده از بق ي هي كاربران درج ه ي ، و صرفاً با شرويي ساده در چند دست هي محدود جداسازي مي شوند و كاربران قرار گرفته در هر دسته سختي ثابت ي را تجربه م يكنند كه قطعاً از دقت كاف ي برخوردار نخواهد بود و م يتوان د با استفاده از قدرت هوش مصنوع ي بهبود شاياني پيدا كند. در اين پروژه تلاش بر پوياسازي اين فراين د با استفاده از الگوريت مهاي هوش مصنوع ي با استفاده از نظر متخصصي ن برا ي تنظ يم سطح سختي مرااك باز يهاي جوركردني خواهد بود تا هر كاربر سطح سخت ي متفاوتي متناسب با سطح مهار ت خود در پي شبرد با زي تجربه كند. در اين پروژه از منطب فازي براي يرااي سيستمي كه بتواند سطح سختي را به صورت پويا براي كاربران تنظيم كند، استفاده شده است. در ابتدا زيرساختي براي پياد هسازي سيستمهاي كنترلي فازي در موتور باز يسازي يونيتي پياده شده است و سپس با استفاده از آن زيرساخت، يك سيستم كنترلي فازي در جهت تنظيم پوياي سطح سختي در مرااك باز يهاي جوركردني موبايلي توسعه داده شد ه است. در نهايت شاهد رشد چشمگير شاخ هاي مهم در باز يهاي موبايلي و ب هخصو ژانر جوركردني شدهايم. در شاخ هاي مهمي مثك فروش، ميزان تماشاي تبليغ، يول جلس هي بازي و تعداد جلسات بازي شاهد رشد چشمگيري بود هايم. اميد است در آينده با استفاده از تكني كهاي ديگر هوش مصنوعي كه از داد هي واقعي كاربران براي تنظيم و يادگيري خود استفاده م يكند، بتوان عامك انساني را از اين روند اذ كرد و اتي به پيشرفت بيشتري از نظر رشد شاخ هاي كليدي عملكرد در باز يهاي جوركردني موبايلي رسيد.
-
كليدواژه ها
تنظيم پوياي سختي , بازي جوركردني , الگوريتمهاي هوش مصنوعي , سطح سختي متفاوت
-
لينک به اين مدرک :