-
شماره ركورد
9300
-
پديد آورنده
محمد زلفي گل
-
عنوان
ارزيابي عملكرد آموزشي دانشجويان كارشناسي علوم پايه و فني و مهندسي با در نظر گرفتن عوامل دموگرافيك (مطالعه موردي: كارگاه آموزشي دانشگاه علم و صنعت ايران)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال فارغ التحصيلي
1403
-
استاد راهنما
دكتر روزبه قوسي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد زلفي گل
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/07/22
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
عنوان به انگليسي
evaluating the Educational Performance of Students in Basic Sciences and Engineering Considering Demographic Factors (Case Study: An Educational Workshop at Iran University of Science and Technology)
-
چكيده
امروزه دانشگاهها و آموزشگاهها حجم قابل توجهي از دادههاي آموزشي توليد و ذخيره ميكنند. تجزيه و تحليل اين دادهها براي شناسايي و پيشبيني وضعيت آموزشي دانشجويان، ضروري است و ميتواند به بهبود كيفيت آموزش و عملكرد دانشگاهها كمك شاياني نمايد. در اين راستا، پژوهش حاضر به بررسي عملكرد آموزشي دانشجويان در كارگاه ماشين افزار دانشگاه علم و صنعت ايران ميپردازد. جامعه آماري شامل حدود 220 نمونه از قطعات توليدي دانشجويان است كه توسط كوليس با دقت 05/0 ميليميتر اندازهگيري و جمعآوري شدهاند. پژوهش حاضر با تحليل دقيق و آماري ويژگيهاي مخروطي قطعات و بررسي الگوهاي موجود در اين دادهها شروع ميشود. در ادامه، با استفاده از روشهاي پيشرفته آماري نظير رگرسيون چند متغيره، تأثير عوامل دموگرافيك نظير جنسيت، سن، رشته تحصيلي، و زمان و چگونگي برگزاري كلاسها بر عملكرد آموزشي دانشجويان مورد تحليل قرار گرفته است. نتايج نشان دهنده تأثير معنادار عواملي مانند جنسيت دانشجويان و رشتههاي فيزيك و مهندسي صنايع و برگزاري كلاس درس به صورت فشرده بر عملكرد آموزشي است، كه اين اطلاعات ميتوانند به طراحي استراتژيهاي آموزشي موثرتر و افزايش كارايي دانشگاهها و مؤسسات آموزشي كمك كنند. اين يافتهها ميتوانند به دانشگاهها و مؤسسات آموزشي كمك كنند تا برنامهريزيهاي دقيقتر و متناسبتري براي بهبود عملكرد آموزشي دانشجويان خود انجام دهند.
-
كليدواژه ها
عملكرد آموزشي دانشجويان , رگرسيون چند متغيره , عوامل دموگرافيك , تحليل آماري , دادههاي آموزشي
-
لينک به اين مدرک :