-
شماره ركورد
9524
-
پديد آورنده
هانا حائري
-
عنوان
مطالعه و بررسي فرصت ها و نمهيدات توسعه كريدورهاي حمل و نقل منطقه و نقش راه آهن
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي حمل و نقل ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1399
-
استاد راهنما
دكتر مرتضي باقري
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
هانا حائري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/09/22
-
دانشكده
راه آهن
-
عنوان به انگليسي
studying and investigating the opportunities and arrangements for the development of corridors
-
چكيده
در اين گزارش با كمك دكتر باقري به اطلاعاتي درباره كريـدور شـمال -جنـوب و غـرب - شـرق و
تراسيكا رسيديم كه در اين مقاله به صورت كامل توضيح داده شده و از تاريخچه و مشكلات حاصل در
اين كريدور ها و مزاياي آن نسبت به ديگر كريدورهايي كه در حال حاضـر از آن هـا اسـتفاده ميشـود
سخن گفته شده. درباره كريدورهاي موازي با ايران اعم از زنگزور و ابتكار كمربند و جاده چين سـخن
گفته شده و درباره معايب آن و خطراتي كه براي ايران ايجاد كرده است سخن گفتهايم. سوالي در باب
مرز آستارا و جلفا بيان شده است، كه با اين وجود كه مرز جلفا مرزي فعال است چرا معطل مرز آستارا
شده ايم و از مرز جلفا به جاي آستارا استفاده نميشود كه دلايل اين موضوع مطرح شده و باوجود اين
كه نياز به افزايش ترانزيت داريم به مشكلاتي برخواهيم خورد كه نميتـوان مـرز را تغييـر داد، اعـم از
مشكلات سياسي با اعضاي كريدور شمال-جنوب به دليل قرار داد امضا شده و ذكـر نـام مـرز آسـتارا.
سپس بر اساس مدل prediction ميزان بار ترانزيتي صادرات و واردات شده در ايران را بررسي كرديم
و با كشور هايي كه با آن ها بيشتر در ارتباط هستيم آشنا شديم و دريـافتيم نيـاز بـه افـزايش ميـزان
ترانزيت وجود دارد چون نسبت به سال هاي اخير هيچگونه رشد چشمگيري در تبادلات بين ايـران و
كشور هاي ديگر وجود نداشته است.
-
كليدواژه ها
كريدور , زنگزور , شمال-جنوب , آستارا , جلفا
-
لينک به اين مدرک :