-
شماره ركورد
10161
-
عنوان
كاربرد داده كاوي در مديريت ارتباط با مشتريان
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر مهدوي مزده
-
چکيده
امروزه شاهد توليد حجم عظيمي از داده ها هستيم كه در سازمان ها، مراكز پزشكي و بيمارستاني، بانكي، بيمه اي، بورس، مخابرات، بازرگاني و غيره توليد مي شوند. در سالهاي اخير روش هاي بسياري براي اكتشاف دانش جديد از حجم عظيم داده هاي خام توليد شده، به وجود آمده است. يكي از علوم بسيار استراتژيك كه امروزه در دنيا از اهميت ويژه اي برخوردار است و بي شك مي توان نفوذ و پيشرفت روزافزون آن را در بسياري از كاربردهاي علمي و صنعتي مشاهده نمود، علم داده كاوي و كشف دانش است. هدف اين علم، كاوش در حجم عظيم داده ها و استخراج دانش نهفته در آنها است.
يكي از كاربردي ترين مباحث داده كاوي مبحث مديريت ارتباط با مشتريان است . فرايند مديريت ارتباط با مشتريان شامل چهار بعد شناخت مشتري ، جذب مشتري ، حفظ و نگهداري مشتري و نهايتا توسعه مشتري است . در هر يك از اين ابعاد ، داده كاوي مي تواند به عنوان يك ابزار حمايت كننده و پشتيبان تصميم گيري عمل كند . حجم زياد داده ها و اطلاعاتي كه در ارتباط با مشتريان در بانك هاي اطلاعاتي سازمان ها وجود دارد ، پتانسيل مناسبي براي انجام فرآيند داده كاوي و استخراج دانش پنهان فراهم آورده است . اهميت مباحثي چون شناخت نياز هاي مشتريان ، حفظ و افزايش ارزش و سودآوري آنها براي سازمانها ، نياز به استفاده از تكنيك هاي داده كاوي را پررنگ تر نموده است .
-
نام دانشجو
علي احمدابادي
-
تاريخ ارائه
12/6/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
73242
-
پديد آورنده
علي احمدآّبادي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/09/16
-
عنوان به انگليسي
Application of data mining in customer relationship management
-
كليدواژه هاي فارسي
داده كاوي , مديريت ارتباط با مشتريان
-
كليدواژه هاي لاتين
Data Mining , CRM
-
لينک به اين مدرک :