-
شماره ركورد
10274
-
عنوان
مرور بر ادبيات فني در مورد درصد بهينه و دانهبندي بهينه خرده لاستيك در بالاست راهآهن
-
سال تحصيل
1400-1401
-
استاد راهنما
دكتر سيد جواد ميرمحمد صادقي
-
استاد مشاور
دكتر عليرضا طلوع كيان
-
چکيده
در طي هر دوره تعمير و نگهداري خطوط بالاستي، بخش عمدهاي از هزينهها صرف ترميم و نگهداري لايه بالاست خطوط ريلي راهآهن مي¬شود. علاوه بر اين هزينهها، مسدودكردن و عدم بهرهبرداري از خطوط ريلي در كاهش درآمد حاصل از راه آهن تأثير بسزايي دارد. يكي از روشهاي نوين در بهبود رفتار و عملكرد بالاست، استفاده و بهره¬گيري از خرده لاستيك در اين لايه مي¬باشد. بهكارگيري خرده لاستيك در بالاست در راستاي بهبود خواص و رفتار آن در برابر انواع عوامل فرسايشي نظير چرخههاي بارگذاري، خردشدگي و آلودگي و نظاير آن مي¬باشد. در اين تحقيق مروري بر ادبيات فني و تحقيقات صورتگرفته در ارتباط با استفاده از خرده لاستيك در لايه بالاست شده است. بر اساس نتايج بيان شده در مطالعات مي¬توان بيان كرد كه با استفاده از خرده لاستيك، از سايش سنگدانه¬هاي بالاست كاسته مي¬شود. همچنين با استفاده از 10 درصد وزني خرده لاستيك در بالاست (كه توسط اكثر محققان به عنوان درصد مناسب براي استفاده از خرده لاستيك گزارش شده است) خاصيت ميرايي ارتعاشات بالاست افزايش مي يابد. در صورت استفاده از خرده لاستيك به ميزان 10 تا حدود 50 درصد حجمي در بالاست، سختي خط نزديك به سختي خط داراي USP (پدر زير تراورس) مي شود. تحقيقات آزمايشگاهي دانشگاه گرانادا نشان داده است در صورت استفاده از خرده لاستيك در حدود 25 درصد حجمي بالاست، مقاومت جانبي بيشتري نسبت به بالاست بدون خرده لاستيك بدست آمده است.
-
نام دانشجو
محمدامين زارعي نميني
-
تاريخ ارائه
11/30/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
73442
-
پديد آورنده
محمدامين زارعي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/09/23
-
عنوان به انگليسي
Review of the Technical Literature on the Optimal Percentage and Optimal Granulation of Tires in Railway Ballast
-
كليدواژه هاي فارسي
خرده لاستيك , خطوط بالاستي , نگهداري و تعمير , راه¬آهن
-
لينک به اين مدرک :