-
شماره ركورد
10386
-
عنوان
بررسي روشهاي هوشمند شناسايي در خودروهاي پيشرفته
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
دكترشهريار برادران شكوهي
-
چکيده
روشهاي هوشمند شناسايي در خودروهاي پيشرفته از زيرشاخههاي بينايي ماشين است، در اين سمينار به بررسي روشهاي
تشخيص و طبقهبندي علائم جادهاي و عابرين پياده با كمك الگوريتمهاي استخراج ويژگي 1HOG و 2SVM كه بسيار پركاربرد
هستند و معماري 3Lenet ، 4CNN خواهيم پرداخت. دقت سيستم در مرحلهي تشخيص و طبقهبندي براي چند سيستمي
كه ديتابيس آنها 5GTSRB است مقايسه شده، سيستم اول ساختاري مبتني بر فضاي رنگي HSI و در آن منطقهي موردنظر
به قطعات كوچكتر تقسيم ميشوند و درنهايت از شبكه نرون كانولوشن براي شناسايي منطقه موردنظر استفاده ميشود. اين
سيستم در مرحلهي تشخيص دقت 92.63 % و در مرحله طبقهبندي دقت 80.5 % دارد. در سيستم دوم براي تشخيص علائم از
الگوريتم استخراج ويژگي HOG و SVM استفادهشده، سپس از يك شبكه عصبي مبتني بر LENET براي طبقهبندي بهره
گرفته، كه سيستم بكار رفته در قسمت تشخيص 96.85 % و در قسمت طبقهبندي 96.23 % دقت به دست آورد. ضمن اينكه
سيستم دوم همهي علائم راهنمايي و رانندگي را كنترل ميكند، نهفقط علائم قرمز. طرح پيشنهادي سوم يك سيستم تشخيص
سيگنال در زمان واقعي را تشكيل ميدهند، كه از ماژولهاي تشخيص و طبقهبندي تشكيلشده ، ابتدا يك تصوير رنگي ورودي
را با استفاده از مدل احتمال رنگ به نقشههاي احتمال پانلها تبديل ميكنند. نقشه احتمال يك تصوير خاكستري است، كه در
آن پيكسلهاي علائم راهنمايي و رانندگي از شدت بالا و ساير پيكسلها از شدت كم برخوردار ميشوند، علائم را با جستجوي
MSER تشخيص و با SVM و HOG طبقهبندي ميكنند و همچنين از شبكه عصبي كانولوشن براي طبقهبندي استفاده
ميكنند. در مرحلهي تشخيص 97.72 % و در مرحلهي طبقهبندي 97.75 % عملكرد دارد و از سيستم دوم هم بهتر است
-
نام دانشجو
علي عرب جعفري محمدابادي
-
تاريخ ارائه
12/1/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
73721
-
پديد آورنده
علي عرب جعفري محمد آبادي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/10/20
-
عنوان به انگليسي
Investigation of intelligent detection methods in advanced vehicles
-
كليدواژه هاي فارسي
بينايي ماشين، ماشين بردار پشتيبان، هيستوگرام جهتنما، تشخيص، طبقهبندي، شبكه عصبي كانولوشني، علائم جادهاي، تشخيص عابر پياده
-
لينک به اين مدرک :