-
شماره ركورد
10528
-
عنوان
بررسي و ارزيابي روش هاي خودكار تشخيص و شناسايي خرابي چاله در روسازي هاي آسفالتي
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
برات مجردي
-
چکيده
به عنوان يكي از انواع خرابي هاي روسازي ، چاله ها نشانه هاي مهمي هستند كه نقص ساختاري جاده آسفالت را نشان مي دهند و تشخيص دقيق اين چاله ها يكي از وظايف مهم براي تعيين استراتژي هاي مناسب مديريت روسازي است. روش هاي دستي شناسايي خرابي چاله بسيار زمان بر، پر هزينه و خطرناك وداراي خطا هستند. در مقايسه با اين روش ها ،روش هاي خودكار و هوشمند ،سريع ، كم هزينه ، با قابليت اطمينان بالا ، تكرارپذير و موثر در كاهش انواع خطا بشمار ميروند. در اين پژوهش روش هاي خودكار تشخيص خرابي چاله ها بهسه دسته، روش هاي مبتني بر ارتعاش ، روش هاي مبتني بر بازسازي سه بعدي و روش هاي مبتني بر بينايي دو بعدي تقسيم شدهاست .نتايج بررسي وتحليل اين روش ها نشان مي دهد كه سيستمهاي مبتني برارتعاش از مزاياي نياز به فضاي ذخيره سازي كوچك ، مقرون به صرفه و مناسب براي پردازش خودكار داده در لحظه برخوردار هستند. با اين حال ، اين روش ها جزئيات كامل مشخصات خرابي را ارائه نمي دهد. همچنين ، روش هاي مبتني بر ارتعاش مي توانند نتايج نادرستي را ارائه دهد. اگرچه روش هاي مبتني بربازسازي سه بعدي از لحاظ دقت و عملكرد و سرعت شرايط مطلوب تري نسبت به ساير روش ها دارند اما تجهيزات و ابزار مورد نياز براي استفاده از اين روش ها اغلب گران قيمت بوده ونياز به تكنولوژي بالايي براي پردازش اطلاعات دارند. روش هاي مبتني بر بينايي در مقايسه با روش هاي بازسازي سه بعدي به دليل نياز به تجهيزات وتكنولوژي ارزان تر ، كارآمد تر هستند ، اما ممكن است تشخيص دقيق چاله توسط اين روش ها به دليل سيگنال مخدوش توليد شده توسط نويز دشوار باشد ، زيرا آنها با تجزيه و تحليل داده هاي تصوير و تصاوير جمع آوري شده ، يك چاله را تشخيص مي دهند. بنابراين ، نياز به توسعه يك روش شناسايي خودكار خرابي چاله با استفاده از استخراج ويژگي ويادگيري ماشين از روي تصاوير دو بعدي براي پوشش خلا موجود در پژوهش هاي پيرامون اين حوزه احساس مي شود
-
نام دانشجو
محمدعلي تابعي
-
تاريخ ارائه
2/3/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
74185
-
پديد آورنده
محمد علي تابعي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/10
-
عنوان به انگليسي
Investigation and evaluation of automatic methods for detecting pothole in asphalt pavements
-
لينک به اين مدرک :